RETROTEKA !


Jedna baka je na blagajni supermarketa i na redu
je da plati. Iza nje u redu stoji jedna mlađa
žena sa nestašnim sinom od 9 ili 10 godina. Sin
stalno gura majčina kolica koja već 5,6 puta
udaraju baku po nogama.. Baka se okrene prema
malom i zamoli ga da je prestane udarati. . Pošto
je mali nastavio udarati, baka se okreće njegovoj
majci i kaže: "Zar ne možete reći vašem
sinu da me ne udara?" Mlada gospođa, bez
uzbuđenja - hladno odgovara:. "Ne! Moja
metoda odgoja mu dozvoljava slobodu da radi što
god želi, sve dok do njegove svijesti ne dođe da
to što radi drugima nije ispravno. Znanstveno je
dokazano da je ta metoda daleko efikasnija!"
U redu iza dame sa djetetom stoji jedan momak od
nekih 20-ak godina, koji sve to pažljivo sluša,
a u ruci drži teglu sa marmeladom. Kad je dama
završila svoje objašnjenje metode odgoja, on
otvori poklopac od tegle i mirno istrese cijelu
teglu marmelade mladoj dami na glavu. Sva bijesna,
van sebe, dama se okrene mladiću, a on
hladnokrvno odgovara:
"Znate, gospođo, ja sam odgajan slobodno,
baš na isti način kao i vaš sin. I - evo vidite
rezultat!"
Starica se veselo okrene blagajnici i kaže:
"Molim vas, stavite ovu teglu marmelade na
moj račun!"❗

14.09.2022. u 9:58   |   Dodaj komentar

kakvo je vaše stajalisšte o ovoj priči?

Autor: vrbica   |   14.09.2022. u 10:00   |   opcije


Ovo mi je uljepšalo ujutro:))

Autor: Lana48   |   14.09.2022. u 10:01   |   opcije


lana, i ja sam se nasmijala, ali mislim, da je mladić u pravu...:)))

Autor: vrbica   |   14.09.2022. u 10:01   |   opcije


Vrbice, nadam se da si dobro?:-)

Autor: Lana48   |   14.09.2022. u 10:01   |   opcije


Odlično sam lana:)))
Nešto slično mi se dogodilo neki dan u dućanu, pa rekoh, ajd da vidim
što drugi misle o novim pedagoškim metodama, odgoja današnje djece.

Autor: vrbica   |   14.09.2022. u 10:03   |   opcije


Odlična lekcija za damu.

A i lekcija o odgoju:)

Autor: Lana48   |   14.09.2022. u 10:03   |   opcije


slažem se..:))))))))

Autor: vrbica   |   14.09.2022. u 10:04   |   opcije


Bog vrbi...
Što imade..

Autor: wasyxde   |   14.09.2022. u 10:04   |   opcije


was, pozdrav..:))
Niš, posebno.
Vidim ti si aktivan u zadnje vrijeme na blogu.
Drago mi je to..:)))

Autor: vrbica   |   14.09.2022. u 10:07   |   opcije


Baš me zanima što je točno bilo u dućanu??:))

Ako ti se da pričat??

Autor: Lana48   |   14.09.2022. u 10:18   |   opcije


Baš si prava otkačena Vodenjačica:))

U horoskopu, mislim.

Autor: Lana48   |   14.09.2022. u 10:19   |   opcije


Grupica mladih je htjela kupiti nešto alkohola, ali prodavačica ih je tražila osobnu.
Kako nitko, naravno nije imao, tražili su mene, da im kupim, a oni će mi dati novac.
Sve se to događalo pred blagajnicom.
Rekla sam i da ne dolazi u obzir, ne zato što je to protuzakonito,
nego zato što i ja smatram ne ne bi smijeli piti u svojoj dobi.
Oni, već dosta pripiti, počeli su vrijeđati mene i blagajnicu, govoreći
da njima roditelji to dozvoljavaju i neka zašutimo, jer smo prastara
generacija i da se danas mladi drugačije odgajaju.
Posla je imao i voditelj smjene, jer sam ih zasula pogrdnim riječima, osvrnući se i na njihove roditelj i današnji odgoj.
To je ukratko sve. Ne bih baš o detaljima.
Uglavnom izašla sam iz dućana vidno uzrujana i pitam se....što se to danas događa sa roditeljima?

Autor: vrbica   |   14.09.2022. u 10:24   |   opcije


hahaha, lana...jesam prava vodenjačica....:)))
Ne volim nepristojnos, vulgarnost i nepoštivanje starijih..

Autor: vrbica   |   14.09.2022. u 10:26   |   opcije


Ma tomu malomu tri mater .... ali nako odgojno :))

Autor: Jarac999   |   14.09.2022. u 10:27   |   opcije


da jare, no mladić je to pokazao na "kulturniji" način..:)))

Autor: vrbica   |   14.09.2022. u 10:30   |   opcije


A čuj ima i odgovornih roditelja, ali ovo, što je previše, previše je.

Autor: Lana48   |   14.09.2022. u 10:36   |   opcije


Ja bih tima svima u dućanu opalila teglu pekmeza po glavi:))

Autor: Lana48   |   14.09.2022. u 10:38   |   opcije


lana, ja jesam stara generacija. Nisam nikad od roditelja dobila batine,
ali znalo se tko je autoritet u kući.
Zato mislim, da se djetetu ne može dozvoliti baš sve i čekati da to poluči
pozitivne rezultate u odgoju.

Autor: vrbica   |   14.09.2022. u 10:39   |   opcije


A i malog bih malčice po ritici:))

Šiba je u raju izrasla:))

Autor: Lana48   |   14.09.2022. u 10:39   |   opcije


hahahha, i ja...iskreno...:))))))))

Autor: vrbica   |   14.09.2022. u 10:39   |   opcije


Pa dobro neka mladic tonkulturno napravi e :)

Samo ja na njegovomu misti to nebi napravija jer to je bolesno uglavu

Autor: Jarac999   |   14.09.2022. u 10:40   |   opcije


Jasno da ne može.

Bazično postoji konzervativni odgoj, slobodni i rekla bih umjereni ili bolje rečeno odgovoran odgoj.

Autor: Lana48   |   14.09.2022. u 10:40   |   opcije


Pusti djetetu sve, nikad se neće snaći u životu.

Autor: Lana48   |   14.09.2022. u 10:41   |   opcije


jare, jesi li pročitao tekst?
Mislim da je mladić, samo vratio istom mjerom, svaka mu čast...:))

Autor: vrbica   |   14.09.2022. u 10:42   |   opcije


Daj djetetu sve na tanjuru, nikad se neće znati u životu izboriti ni za što.

Autor: Lana48   |   14.09.2022. u 10:42   |   opcije


Mislim da dijete, mora imati nekoga kao autoritet.
Bilo otac ili majka.
Svjejedno.
Ali ovaj novi način pedagoškog odgajanja, meni je kontraproduktivan.

Autor: vrbica   |   14.09.2022. u 10:43   |   opcije


Naravno da san procita ali vi ste se bazirali na momka, a bice da je zgodan :))))

A ja na uzrok a to je poremeceni nacin razmisljanja roditelja, narcistitko egoisticno do ludila

Autor: Jarac999   |   14.09.2022. u 10:46   |   opcije


Da ali tu mu je mama autoritet pa ga ima a ustvari potreban je ispravan autoritet

Autor: Jarac999   |   14.09.2022. u 10:47   |   opcije


jare, slažem se.
Ma, baziramo se na današnji odgoj djece.
Vjerujem, da su tebe, tvoja djeca slušala i da nikad ne bi dozvolio
takvo ponašanje svog djeteta.
Ipak si ti moja generacija i odgajani smo poštivati starije..zar ne?...:)))))

Autor: vrbica   |   14.09.2022. u 10:49   |   opcije


Metoda - osjetiti na vlastitoj koži - ...ne mogu se sad sjetiti kako se točno zove ta metoda.....uglavnom dobri primjeri.....neki su prečesti.......a tu su i cigarete

Autor: zdrni   |   14.09.2022. u 10:49   |   opcije


mama previše čita i bavi se internetom.
To je najveći problem današnjih roditelja.

Autor: vrbica   |   14.09.2022. u 10:50   |   opcije


Baka se objesila i unuk je ljulja. Njiše. Mama pak viče - Nije se baka objesila da ju ljuljaš

Autor: zdrni   |   14.09.2022. u 10:52   |   opcije


zdrni....na žalost to je današnja svakodnevica.
žalosno, ali odgajaju se djeca koja neće danas-sutra znati
što je poštivanje i pristojnost prema starijima.
A jednoga dana, sve njih to isto očekuje.
Neću poživjeti, da to vidim, ali očekujem da neće biti dobro.
Znam da roditelji nemaju vremena i puno rade, ali metoda "puno razgovarati" sa djetetom od recimo pet ili deset godina, ne pali...

Autor: vrbica   |   14.09.2022. u 10:53   |   opcije


Ova slika mi je za deset. Ma gdje me nađe????? :-))))))
Upravo sad smo na nogometnom travnatom igralištu razgovarali o tim danima sa slike. Nogomet nekad i kako je sad???

Autor: zdrni   |   14.09.2022. u 10:57   |   opcije


Nekada nam je trebala bilo kakva lopta i 4 predmeta, a danas????????????

Autor: zdrni   |   14.09.2022. u 10:59   |   opcije


zdrni..hehehehe...i ja se sjećam tih dana.
Naročito pikulanja..:))
Ali bilo je puno djece, a malo prometa.
Bili smo cijeli dan vani, ali roditelji nisu brinuli.
Shvaćam, da je danas teže s djecom, ali žao mi je
što nikada neće doživjeti slobodu koju smo mi imali.

Autor: vrbica   |   14.09.2022. u 10:59   |   opcije


Danas ništa nije dobro. Svega je premalo. A novce da I ne spominjem.

Autor: zdrni   |   14.09.2022. u 11:00   |   opcije


Ja nemam dice ali san dosta sudjelova u odgoju bas bas dosta njih pet i mogu rec da ta dica ni pomislila nebi ucinit ovako nesto

Autor: Jarac999   |   14.09.2022. u 11:00   |   opcije


zdrni....to je rezultat napretka....ali ostaju, bar nama sjećanja...:))

Autor: vrbica   |   14.09.2022. u 11:01   |   opcije


jare, o tome i ja govorim...:)))

Autor: vrbica   |   14.09.2022. u 11:02   |   opcije


Dobro si napisala "slobodu".....i djeca su postala robovi......kako god bili razmaženih......bolje razmaženi veči robovi

Autor: zdrni   |   14.09.2022. u 11:02   |   opcije


Daj pa danas imamo puno vise nego nekad samo smo nekad bili skromnji a danas nikad dosta

Autor: Jarac999   |   14.09.2022. u 11:02   |   opcije


A znate li koja je bila najgora opomena moje pokojne babe cija san maza bija?

Rekla bi mi:
Necu te vise volit budes li zloces i bome to bi palilo jer bi ja odma posta dobrica

Autor: Jarac999   |   14.09.2022. u 11:07   |   opcije


zdrni, da, djeca danas nemaju slobode...to je sve cijena napretka.
Nemam ništa protiv napretka, ali imam prema načinu odgoja djece.
Roditelji nemaju vremena, trče za zaradom i karijerom, a djecu prepuštaju mobitelima, internetu i raznim društvenim mrežama.

Autor: vrbica   |   14.09.2022. u 11:07   |   opcije


jare, nismo imali, ali to što smo imali, cijenili smo.
neka djeca danas imaju, ali mislim da imaju previše.
Roditelji radije kupe željenu igrački, nego da dijete povedu u park, igralište, zaigraju nogomet s njima
ili ih upute, kako steći prijatelje,........ponavljam...to je cijena današnjeg napretka...

Autor: vrbica   |   14.09.2022. u 11:10   |   opcije


Vrbi...ja sam za to da se do neke kontrolirane mjere pusti da vidiš kakvo ti je dijete i da na vrijeme reagiraš ako treba...to se zove odgoj:-)
No...ovih dana sam u strahu i užasu jer je jedan kojem se očito dozvolili da se sam odgaja..ili je imao primjer ponašanja u kući pa misli da je to ok....bio na mojim vratima i htio me tući.
Dakle....ja sam zamjenica predstavnika stanara i ovaj smo mjesec mi ..koji nemamo kontrolno brojilo za vodu ...dobili pozamašne račune za vodu.Pred mjesec i pol u našu zgradu je stiglo četvero mladih nogometaša..stranaca..i uselili su veliki stan koji ima vodomjer.Dakle ..dečki se tuširaju i peru veš od jutra do sutra.I nije to moj problem ali..odmah sam im rekla da moraju svaki mjesec prijaviti potrošnju vode..mada sam znala da ce tu biti problem.Nazvala sam poduzeće za vodu i tražila očitanje za 8/22 za stan taj i taj i rečeno mi je da je prijavljeno 3 kubika????????Pa jebote...ja sam prošvikala.I nazovem gazdu.Najprije me je zvređal na pasja kola...a onda je u roku od keks doletel na moja vrata i ovak urlal"Koji tebe boli kurac za moju vodu i za moje brojilo....ako negde curi onda tebi curi u glavi..i odi si malo daj pregledati tu glavu i ako će neko imati problema ti ćeš ga imati..garantiram"Njegov mi je prijeteći prst i izbečene oči govorio da mi prijeti.I kaj bi sad??Kažu neki da je trebalo zvati policiju?????Moja riječ protiv njegove.Kaj mi to treba??Ne..nazvala sam vodnu firmu da mi dođu postaviti vodomjer bez obzira kaj ne zanam ovaj tren kak bum to platila...ali ..bum....strah me je otvoriti vrata.U krasnoj državi živimo jer ljudi ne odgajaju normalne ljude.Mom sinu to ne bi palo na pamet!!!!

Autor: arapo   |   14.09.2022. u 11:10   |   opcije


Zašto su ljudi toliko za umjetnu inteligenciju???
Nedostaje im prirodna.....

Autor: zdrni   |   14.09.2022. u 11:18   |   opcije


arapo..:)))
Što se tiče vode i vodomjera....da malo skrenemo s teme...... tu sam doktor.
Naime, predstavnik sam suvlasnika u jednom ulazu, pa znam.
Ako imate vodomjere u stanovima, oni očitavaju potrošenu vodu i to je to.
Ako imate zajednički vodomjer za cijeli ulaz, onda se ukupna potrošnja dijeli na broj stanara.
Moraš se obratiti predstavniku suvlasnika i zatražiti da na određenom stanu prijavi
stvaran broj stanara. predstavnik je dužan da to prijavi vodovodu.
Listu broja članova po kućanstvu svaki suvlasnik ima pravo provjeriti kod vodovoda.
Ne znam u kojem si gradu, ali u Zagrebu, odeš u Smičiklasovu ulicu i na šalteru
provjeriš broj upisanih stanara u svaom stanu.

Autor: vrbica   |   14.09.2022. u 11:20   |   opcije


zdrni...mislim da su prestali upotrebljavati vlastiti mozak..:))
Ili im se ne da uključiti ga...

Autor: vrbica   |   14.09.2022. u 11:21   |   opcije


U neimaštini su nastajale knjige, romani, slike, pjesme, kipovi, muzičke skladbe, simfonije.............najveće znamenitosti.......remek djela svih vrsta....

Autor: zdrni   |   14.09.2022. u 11:22   |   opcije


da, a što će ova generacija ostaviti za budućnost....?
Svađe i ratove vođene preko interneta...

Autor: vrbica   |   14.09.2022. u 11:23   |   opcije


Dok nema ničega onda se izmisle vrhunski recepti.....iz ničega nekaj.....i to finoga :-))))))))))

Autor: zdrni   |   14.09.2022. u 11:24   |   opcije


je, čitam ih...:)))
No uvijek mi fali neka namjernica, a ne da mi se u dućan...ahhh, stara sam...:)))

Autor: vrbica   |   14.09.2022. u 11:25   |   opcije


Vrbi...ja jesam zamjenica predstavnika stanara ali sve odrađujem umjesto njega jer ga nikad ni pa sve znam.To kaj si napisala je sve ok ali...ima nas pola pola..i svi se drže reda i pišu stanje vodomjera jer nisu svi na daljinsko očitanje.Ako netko ne prijavi svoje stanje ili vara..onda ta razlika vode ide na one koji nemaju vodomjer...ta računica je razumljiva.Znam ja koliko ljudi ima u kojem stanu i ne radi se o onima koji nemaju vodomjer..nego o onima koji ga imaju.
Meni je sve jasno ali sam ipak dobila puno veći račun za koji me u budućnosti nebu briga ali ni za zgradu pa nek se j....e ko se kak hoće.

Autor: arapo   |   14.09.2022. u 11:26   |   opcije


Ima farmi u pustinjama....gradova........gradova na morskim pučinama......sve će to jednog dana tornada i uragani odnijeti....brrr

Autor: zdrni   |   14.09.2022. u 11:27   |   opcije


arapo, vodomjeri u stanu se očitavaju mjesečno. Tako mora biti.
Najbolje je da pitaš upravitelja vaše zgrade, ili vodovod.
Ne možete dozvoliti, da oni koji imaju vodomjere samostalno prijavljuju potrošnju vode.
Pa svima je jasno da je to muljaža.
Mislim, da morate pod hitno nešto poduzeti.

Autor: vrbica   |   14.09.2022. u 11:31   |   opcije


zdrni...mislim da će uskoro, ne daj Bože, biti najjeftiniji apartmani i kuće koji su
prvi red do mora...:))))

Autor: vrbica   |   14.09.2022. u 11:32   |   opcije


Sorry...ja sam odlučila ugraditi vodomjer i dalje me nije briga.I onako nikoga nije za ništa briga i očekuju da sve ja napravim ..i radila sam ali..više neću..jer dok je majmun urlal na mene..moj se sused samo povlekel u stan i da me je ovaj potegnul...ne bi me niko ni branil.Ma..oprosti..nisam ti htijela raditi cirkus na blogu ..htjela sam samo dati primjer neodgoja...a takvih ima na svakom koraku.:-))

Autor: arapo   |   14.09.2022. u 11:34   |   opcije


Razumijem te arapo...:))
Doživjela sam svašta.
Ne znam, zašto su ljudi takvi. To sam primijetila i ovdje na blogu.
Možda je sve to posljedica corone i izolacija. Ljudi su otuđeni, nekorektni,
nemaju više živaca za nikoga, a o lijepom ponašanju i strpljenju, da i ne govorim.

Autor: vrbica   |   14.09.2022. u 11:37   |   opcije


i ne brini, nisi mi pokvarila temu...:)))))
Ma možemo razgovarati o bilo čemu...:)))
Pa to i jest smisao bloga. Barem ja tako mislim.

Autor: vrbica   |   14.09.2022. u 11:39   |   opcije


:-))**

Autor: arapo   |   14.09.2022. u 11:41   |   opcije


Vrbice, s gornjim natpisom vratila si me u vrijeme djetinjstva.

Kad su nam bili dovoljni lopta, špekule, lastikica za preskakanje, a moje prve lutke bile su kao krpeni patchwork.

Moja mama ih je šivala, od restova raznih materijala, oči od gumbića, pletenice od vune, divota.

Ljepše nego ijedna plastična lutka koju sam kasnije dobila.:)))

Autor: Lana48   |   14.09.2022. u 12:19   |   opcije


lana, ja sam imala nekakvu lutku od gipsa..:))
ne znam od koga sam ju dobila, ali to mi je bila jedina
lutka u životu.
Ja i prijateljice, išle smo je okupati na uličnoj pumpi.....naravno razmočila se i raspala...

Autor: vrbica   |   14.09.2022. u 12:23   |   opcije


Kad sam bila mala igrali smo se graničara.

U jednom trenutku lopta je odletjela u susjedno dvorište.

Tamo jedna žena nije podnosila dječju graju.

Zamisli, sasjekla nam je loptu s nekom sjekirom.:)))

Autor: Lana48   |   14.09.2022. u 12:31   |   opcije


ah, i mi smo se igrali na ulici...:)
Crne kraljice i one stare igre...
No, svako dvorište je u stvari bilo zajedničko, jer je u svakom bilo djece.
Danas, koliko vidim, djeca ne znaju da im preko puta stanuje prijatelj iz vrtića..

Autor: vrbica   |   14.09.2022. u 12:47   |   opcije


Uvijek su mi pomalo čudne te priče o mladima. Te ovakvi, te onakvi. Pitam se samo tko ih je takvima napravio. Mislim da smo to mi, stariji, te smo i odgovorni za njihovo ponašanje.

Autor: krelec   |   14.09.2022. u 12:55   |   opcije


krelec, možda ti.....
Ja nisam. Učim svoje unuke ispravnom ponašanju i trudim se da me poslušaju.
Ali, ako im roditelji kupuju igračke, samo zato da ih puste na miru, normalno je
da, kad me vide, prvo pitanje je: A kaj si mi kupila?

Autor: vrbica   |   14.09.2022. u 13:03   |   opcije


možda baš je nisam, ali generalno mi smo napravili pomladak takvim kakav je, a oni dalje. Bilo to loše ili ne, ali tako je. Ne treba se baš uvijek kurčiti, ja sam u pravu i ja sam dobro činila.

Autor: krelec   |   14.09.2022. u 13:06   |   opcije


Ja svoje unuke ne odgajam. Imaju roditelje za to. Pokušavam ih ponešto naučiti, i uglavnom kombiniramo neke akcije.

Autor: krelec   |   14.09.2022. u 13:07   |   opcije


krelec, ne kurčim se,...nego razgovaram sa ljudima ovdje.
Zašto misliš, da se kurčim?
Činjenica je, da su nas, roditelji drugačije odgajali, a našu djecu mi.
Ali, tvrdim, da su naša djeca u većini slučajeva donekle odustali od
odgoja svoje djece jer nemaju vremena.
Prepuštaju to internetu.....a to nije dobro.
Kad sam ja odgajala svoju djecu, interneta nije bilo, pa su se igrali na ulici, u kvartu, u parku.

Autor: vrbica   |   14.09.2022. u 13:15   |   opcije


Bok, Vrbice !
Odgoj djece treba prilagoditi vremenu u kojem se zivi i sto je najvaznije djetetu.
Osnovno ih treba nauciti, pravila koja vaze u obitelji da postuju i da budu odgovorni ljudi kad odrastu.
Samo je izgovor da roditelji nemaju vremena u danasnje vrijeme. Vecina ih u slobodno vrijeme vise na drustvenim mrezama ili gledaju svoje serije, ili sta vec.
Kad su roditelji na poslu, djeca su u vrticu ili u skoli ili su dati na cuvanje nekome odgovornom.I tu uce i odgajaju se.
Kad su zajedno na svakoj obitelji je da radi kako oni to hoce i misle da je ispravno
Od djeteta mozes napraviti sto hoces, jer radjaju se maleni i nista ne znaju.
Na zalost ima dosta roditelja koji nisu odgovorni.
Veliki uticaj na djecu ima i drustvo u kojem se zivi.
Ja kad sam odrastala u nasoj drzavi je bilo normalno da djeca su mogla kupiti cigarete i alkohol, bezbroj puta sam otisla kupiti svojima to. Sto je poslije bilo lako kad se doslo u te neke godine kad se granice pomjeraju jer znalo se da se to ne smije.
Najvaznije od svega je da roditelj treba biti primjer za sve to sto uci svoje dijete.
Razliciti su ljudi i zaista bi trebalo prvo neke roditelje vaspitati da bi mogli odgajati svoju djecu, naravno da je to nemoguce.
Sve sto je vazno i tesko je, pa tako i odgoj djece.
Veliki je uspjeh izvesti djecu na pravi put. Treba dosta truda uloziti u to i puno puno ljubavi, one prave a to je u dansnje vrijeme mnogima nepoznato, nazalost.
Zato i jeste ovako u svijetu. Ima previse onih koji ne vole ni sebe pa ni druge.

Autor: una_sw   |   14.09.2022. u 13:38   |   opcije


una, hvala ti na komentaru..:))
Slažem se sa napisanim.
I znamo svi: Ne postoji škola u kojoj ćeš naučiti, kako se postaje odgovoran roditelj.
Svatko djecu odgaja onako kako želi.
Da li ispravno ili ne...svatko misli da je u pravu.
Zato i ovaj zapis...zbog usporedbe, zbog drugih mišljenja...zbog razmjene mišljenja...zbog razgovora.
prihvaćam stav nekog drugog, ne pametujem nikome, ali s nekima se mogu složiti ili ne....
Kao što dopuštam ostalima da iznesu svoja mišljenja, tako očekujem od drugih da poslušaju moje.:)
Bez obzira na komentare, teško ćemo promijeniti svoj stav, ali zato i volim čuti iskustva drugih.
Tko nam danas odgaja unuke?
Najmanje mi.
Već sam u nekim gornjim komentarima to napisala, kao i moje mišljenje o tome.
Tko je kriv?
Da li je ispravan odgoj, kao u zapisu?
Svatko neka odluči sam.
Nemam pravo, niti želim bilo kome promijeniti mišljenje, zato što poštujem tuđe mišljenje.
osim toga, većina nas, je pre stara da bi nas netko preodgajao namečući svoj stav.
Želim raspravljati, razgovarati i to je sve..:))))

Autor: vrbica   |   14.09.2022. u 13:51   |   opcije


Ovo iz priče je jedna šah-mat pozicija, naizgled naravno.
To je izmišljena situacija koju je smislio netko tko želi romansirati društvo, te ih i okarakterizirati na neki domišljat način.

Ima tu rupa u scenariju, tj nedostaje tuch" koji nas lakovjerne čitatelje može vrlo lako ostaviti u neznananju unatoč na pregršte pročitanog štiva, a i iskustva u sličnim situacijama tako da je sve komentirano važeće, a i ono prešućeno također.

btw; što je mali gazinogapobaki na to sve rekao, ili kako je reagirao?
e, taj dio nedostaje kao zalog koji će posijati novo sjeme za neku novu režiranu priču koja će zadovoljiti milijune potrošaća koji će u nadi čekati ne bi li se dogodila priča koja će biti savršena.

Autor: Illija   |   14.09.2022. u 13:54   |   opcije


u svakoj generaciji je bilo onih koji su kolicima bake gurali u noge, koji su se u trgovinu bacali po podu, koji su mlatili po razredu i sve su to roditelji tolerirali, jer "tko ti što može".
Igrom slučaja mnogo mladih (i starijih mladih i djece) predefilira kroz moju kuću i naravno da su različitog karaktera. I odrasli i djeca. Netko malo temperamentniji, netko mirniji. Roditelji pokušavaju amortizirati kod djece ono što djeca vide na televiziji ili sve češće na internetu.

Ne smatram male generacije u startu delikventima.
Kad slušam svoju bolju polovicu koji je odrastao u jednom (poznatom) zagrebačkom kvartu gdje su se mlatili između sebe, današnja djeca su prema tome cvijeće.
Ili ste vi stari zagrepćanci to zaboravili???

Autor: pognioci   |   14.09.2022. u 13:59   |   opcije


Ilija, bila priča izmišljena ili ne, pokazuje našu svakodnevicu.
I nije poanta u tome dali je izmišljena ili ne.....
Nego u tome da je realna u današnjem društvu.
Nismo pročitali knjigu, pa raspravljamo o tome: što je pisac htio reći.
Raspravljamo o tome što misle drugi, jer svatko od nas ima svoje mišljenje.

Autor: vrbica   |   14.09.2022. u 14:02   |   opcije


pogni....draga.....
Niti ja ne smatram današnju djecu delikventima...odkud ti to?
Govorim o jednom primjeru, koji može biti istinit ili ne. Ali smatram da je učestali.
I ne, mi stari zagrepčanci nismo zaboravili kako smo se ponašali na ulici, kako smo se tukli ili svađali.
No, većina to nije radila pred roditeljima, jer da sam u moje doba ja napravila ovo, kao ovaj malac iz zapisa,
dobila bih veliku trisčetinu od svoje mame.

Autor: vrbica   |   14.09.2022. u 14:07   |   opcije


Nisu radili pred roditeljima, osim što su roditelji mogli dići kamp pred školom koliko puta su bili pozvani ravnatelju radi nereda, a doma se dolazilo poderan i razbijen.
Roditelji kao nisu vidjeli niti znali??
Idealiziranje prošlih vremena, divnih odgoja generacije djece sa ključevima oko vrata dok su roditelji radili.

Onda je djecu "odgajao" park, sada odgaja internet. Sljedeće generacije će vjerojatno odgajati roboti..

Autor: pognioci   |   14.09.2022. u 14:14   |   opcije


sad ispada da kada netko tko se sjeti nešto ispričati mi to pušimo", a bez imalo osobnog stava stavljamo kao svršen čin.

Ja ne mislim tako.

Na "interpletu" treba dobrano razgrnuti, a kako vrijeme ide dalje; sve više i više.

Konkretno ovu priču koju skinula vrbice s tog famoznog interneta bih ja

r a z g r n u o

:-)

bok, lp

(na logična pitanja idu logični odgovori, a na nelogična pitanja idu nelogični odgovori))

Autor: Illija   |   14.09.2022. u 14:15   |   opcije


Da,nekad smo se bojali učitelja, pedagoga, ravnatelja, jer su bili autoritet, kao što bi i danas trebalo biti.
lagali smo roditeljima o tome gdje smo poderali odjeću, kako smo zaradili masnice na nogama i sl.
Roditelji i učitelji bili su oni kojih smo se bojali.
danas im se uz djecu rugaju i napadaju i roditelji, te daju primjer svojoj djeci, kako se izboriti...za što?

Autor: vrbica   |   14.09.2022. u 14:18   |   opcije


Ilija, svaka čast....na tvom mišljenju....
Uvažavam ga, ali se ne slažem...:)))

Autor: vrbica   |   14.09.2022. u 14:19   |   opcije


I ne trebaš ništa "pušiti"
preskoči zapis, ako te iritira, ili nervira...:))

Autor: vrbica   |   14.09.2022. u 14:20   |   opcije


Morao sam do 17.g..
U 23.h..biti kući..

Autor: wasyxde   |   14.09.2022. u 14:21   |   opcije


Ako jaj momak od 20 godina iz priče zna otvoriti teglu marmelade, i to na brzinu, na blagani ja ću svakome dopustit da mi na prsima nalože vatru i na toj vatri ispeku jastoge :-)

Autor: Illija   |   14.09.2022. u 14:22   |   opcije


i ja was..:)))
ali to ne znači, da nam je nedostajalo izgovora.
Da, lagali smo, ali smo i uvažavali Zakon roditelja.

Autor: vrbica   |   14.09.2022. u 14:22   |   opcije


uffff Ilija, pa ti imaš jastoge?
Ma bravo....
Ja u ovo vrijeme, teško kupim i srdelu..

Autor: vrbica   |   14.09.2022. u 14:24   |   opcije


Poz vrbi i ostali...
Priča je izmišljena ali moguća.
A šta npr.daje iz tog mladića bio još neki.."mladić" kojem se nije dopao njegov performans s prekmezom,đemom ili s čim već,pa da je on tog mladića,štajaznam...bocom po glavi ?
Nebi bilo kraja onda.
Uvijek je bilo i bit će življe,divlje dice i one pristojnije.
Ipak sve ide iz kuće...iz obitelji.

Autor: dovla53   |   14.09.2022. u 14:25   |   opcije


Ha! Ha! Ha!

Koje šuplje priče za zabavljanje neukog stanovništva :-)

Dečki od 20 godina glume po kvartu gangstere, a kada dođu doma mama im maže paštetu po kruhu :-)

Autor: Illija   |   14.09.2022. u 14:25   |   opcije


Joj vrbica...
Učlani se u ribički klub...
Štap...
I evo ribica..riba..

Autor: wasyxde   |   14.09.2022. u 14:26   |   opcije


dovla...idemo previše u širinu..:)))
Što bi bilo, kad bi bilo...ne znam niti ja.

Autor: vrbica   |   14.09.2022. u 14:27   |   opcije


U generaciji svojih sinova ne znam niti jednog "propaliteta". To su ljudi 30+, svi zaposleni, trude se, imaju djecu i čisto lijepo voze u životu.
U mojoj generaciji koja je tako divno odgojena, u njihovim godinama bome je bilo onih koji su upali u loše društvo (ili su drugima bilo loše društvo) i koji su već sa 30+ imali više posla sa policijom nego sa stvarnošću. Danas ih ili više nema, ili žive u svom svijetu u svojoj glavi.
Računaj da sam ja "divno" odgojena, partrijarharlno na selu, gdje su letile pljuske zločestima od strane roditelja. I ništ te pljuske nisu napravile.
Bolja polovica kaže za svoj razred osnovne škole, nakon što su napravili čoporativno okupljanje da je poražavajući broj, pretežno muškaraca- propao. Muškarci 60 godina.
Čito da uđe u zapisnik: moja bolja polovica je od onih što bi sada zvali "zlatna mladež" sin dobrostojećih roditelja koji je: žicao lovu po tramvaju i pred kinom, bio u klapi koja je bila strah i trepet generacije. Trnjani :)

Autor: pognioci   |   14.09.2022. u 14:29   |   opcije


Pa pričamo zar ne..?

Autor: dovla53   |   14.09.2022. u 14:29   |   opcije


Ilija, blošku populaciju, osobno ne smatram neukom populacijom.
Ako ti smatraš, žao mi je.
Ovdje komuniciram sa ljudima koji meni odgovaraju,
a zaobilazim one koji žele provocirati.

Autor: vrbica   |   14.09.2022. u 14:30   |   opcije


was, ja već imam ribičku iskaznicu..:)))

Autor: vrbica   |   14.09.2022. u 14:30   |   opcije


dovla...pričamo...:)))

Autor: vrbica   |   14.09.2022. u 14:31   |   opcije


Nisi opisala stvarni događaj nego prepisala mogući..

Autor: dovla53   |   14.09.2022. u 14:31   |   opcije


Pa su mogućnosti razne..jelte ;)

Autor: dovla53   |   14.09.2022. u 14:32   |   opcije


Imam i ja...
Da ne idem na takmičenja
ne bi ni vidio ribe...

Autor: wasyxde   |   14.09.2022. u 14:32   |   opcije


pogni, ispravno.
No to ne znači da danas nema dobro odgojene mladeži.
U svako vrijeme je bilo onih loših i onih dobrih.
I bit će i u budućnosti....

Autor: vrbica   |   14.09.2022. u 14:33   |   opcije


Tj ekipa se razvodnila ..
Nekako mi se više ne da ići sam...

Autor: wasyxde   |   14.09.2022. u 14:34   |   opcije


dovla...zar je bitno?
poslužio je kao početak rasprave.
A možda je bio i istinit...ne znam....a nije niti bitno.
U svakom slučaju, mogao se dogoditi.

Autor: vrbica   |   14.09.2022. u 14:35   |   opcije


was, blago tebi...:)))
Ja više ne vidim niti ribu niti ribičiju...hahahaha

Autor: vrbica   |   14.09.2022. u 14:36   |   opcije


Ha ha..
Ajmo organizirat kuhanje
Fiša...
Ev donirat ću ribu..pribor
za kuhanje..
I kuhara..

Autor: wasyxde   |   14.09.2022. u 14:38   |   opcije


was, ja sam uvijek za....ali mislim, da su se zainteresirani za
takva druženja, već odavno povukli s bloga..:)))

Autor: vrbica   |   14.09.2022. u 14:40   |   opcije


Tko zna možda bi se iznenadili...
Ono lijep dan..Jarun..

Autor: wasyxde   |   14.09.2022. u 14:41   |   opcije


Ne znam jesi li ti
bila na Jarunu..
na druženju udruge 50+..
Roštilj..gitare..pjesma..

Autor: wasyxde   |   14.09.2022. u 14:42   |   opcije


Jesam was....bilo nekad...:)))
Još se i danas okupljaju, ali neki novi "klinci"..:)

Autor: vrbica   |   14.09.2022. u 14:43   |   opcije


Mogu se i stari klinci...
Organizirat...

Autor: wasyxde   |   14.09.2022. u 14:46   |   opcije


Mislim da mogu...ali dosta im je....ostarili smo was.::)))

Autor: vrbica   |   14.09.2022. u 14:47   |   opcije


Kako ko...
Ja neke skupove još
organiziram...

Autor: wasyxde   |   14.09.2022. u 14:48   |   opcije


Ev recimo kad prgam rakiju...
Doće ekipa iz ZG..
Gorice..Đurđevca...
Naravno dođu s snašama..

Autor: wasyxde   |   14.09.2022. u 14:52   |   opcije


Odoh ...imam još
par kanti grožđa smuljati...

Lijepo se imaj..

Autor: wasyxde   |   14.09.2022. u 14:53   |   opcije


pozdrav i tebi was..:))

Autor: vrbica   |   14.09.2022. u 14:57   |   opcije


Za sapunice si dušo stvorena :-)

Autor: Illija   |   14.09.2022. u 14:57   |   opcije


Jesam Ilija...romantična duša..:))))

Autor: vrbica   |   14.09.2022. u 14:59   |   opcije


Evo da se i ja malo uključim u temu bloga.
Odgoj djece nebih sad komentarisao samo bih rekao
da ima svakakvih slučajeva.Mislim da je većina djece ljepo
odgojena,kao i većina odraslih,mada ima i odraslih koji nisu
dobro odgojeni.Nisam za na ne odgoj odgovarati ne ogojom
kao u ovom primjeru.Da sam na mjestu kasirke ja bih prijavio
majku mališana pa kad plati kaznu vjerovatno će drugačije
reagovati.No pustimo sad to.Htjeo sam u stvari reći nešto
drugo.Kao što većina vas zna,ja sam u malo drugačijem
položaju od većine vas i moja su iskustva drugačija od vaših.
Idem i ja u dućan,u banku i o tome želim da pričam.
Često mi se dešava kad čekam u redu za kasu ili u banci
za šalter mi se dešava da me propuštaju preko reda.To rade
i muškarci i žene i ne samo to nego i pomognu radnicama
na kasi da mi stave kupljenu robu u torbu na kolicima.
Naravno ima i poneko ko se buni što idem preko reda.
I meni je pomalo neugodno kad idem preko reda jer je lakše
meni čekati u redu sjedeći u kolicima nego njima stajati na
nogama.Ponekad kažem kako imam vremena sačekati.
Eto to sam htjeo reći,većina je dobro odgojena i dobronamjerna
i na njih se trebamo obazirati a ne na manjinu kaja to nije.

Autor: tape   |   14.09.2022. u 15:26   |   opcije


tape....hvala Bogu, da danas ima puno dobro odgojenih ljudi i djece.
To što pomažu tebi zbog tvoje invalidnosti lijepo je i pohvalno.
Znam neke ljude, invalide, koji se ljute na takve postupke, jer
žele da ih se tretira kao zdrave osobe.
Često ne znam, tko spada u koju skupinu, ali uvijek sam
željna pomoći. To je ljudski. Barem meni.

Autor: vrbica   |   14.09.2022. u 15:31   |   opcije


Da Vrbice i nas invalida ima svakavih.Ne kažem loših
već onih kojima smeta pomoć i kojima ne smeta.
Mini osobno ne smeta,ja to tumačim time da prihvatam
svoju invalidnost,orihvaćam da je moni teško da stvari
stavim u svoju torbu zakačenu na kolica iza mojih leđa.
No neprijatno mi je kad se poneki pojedinac buni što me
drugi propuštaju i što se bune što radnik na kasi stavlja
u moju torbu kupljene stvari umjeto da naplaćuje
njihove stvari.Ne volim kad se zbog mene svađaju.
Ima ljudi u kolicima kojima su zdrave ruke i nije im
nikakav problem da sami spakuju svoje stvari.

Autor: tape   |   14.09.2022. u 15:41   |   opcije


Vrbice,ne znam hoće li pomoći ovaj moj savjet,ali evo da ti kažem.
Pomozi invalidu u elektromotornim kolicima,kod većine njih ruke
nisu zdrave i neophodna im je pomoć.Kod većine u običnim takozvanim
ućnim kolicima su ruke zdrave i njima nije neophodna pomoć.
Eto možda će se neki invalidi naljutiti na mene,ali to je moj problem.

Autor: tape   |   14.09.2022. u 15:52   |   opcije


tape, onima koji se bune, kad se tebi pomaže,
rekla bih neka se mijenjaju s tobom.
Samo da osjete, kako je to kad su ljudi nehumani.

Autor: vrbica   |   14.09.2022. u 15:54   |   opcije


Vrbice, rekla bih još nešto.

Uvijek je bilo djece, dobre, zločeste, temperamentne, depresivne i sve sorte između.

Ali danas kultura društvenih mreža i interneta u startu djeci stvara nerealnu sliku svijeta.

Autor: Lana48   |   14.09.2022. u 16:56   |   opcije


A tek nasilje koje je u svim ovim poslijeratnim godinama toliko eskaliralo da to nije normalno.

Vršnjačko nasilje je među djecom normalno, čak i popularno.

Čitam kako dok klinci nekog tuku, drugi stoje i snimaju mobitelima.

Pa da se ispovraćam!

Autor: Lana48   |   14.09.2022. u 17:00   |   opcije


Pa se neko dijete u pubertetu sjeti da uzme neko oružje i ode u afektu ubiti nekoga tek tako.

A tko odgaja tu djecu? Vide primjer u roditeljima?

Da ne pričam kako je bračno i obiteljsko nasilje nevjerojatno poraslo u razdoblju korone.

Mislim da to pokazuje da ljudi ne znaju u miru živjeti zajedno kad su prisiljeni biti npr.u 50/60 kvadrata prostora.

Zato mi se čini problem u korijenu dublji, općenito problem međuljudskih odnosa.

Autor: Lana48   |   14.09.2022. u 17:08   |   opcije


Lana, napisala si ono što sam ja htjela.
Tj. ukratko ono o čemu sam željela raspravljati.
No neki imaju drugačija mišljenja i neka. Svatko mora imati svoje.

No skretanje s teme, pokušavanje iskamčiti reakciju i svađu, nije moj stil...:))
Uvijek sam spremna braniti svoje mišljenje, no ne pod svaku cijenu.
Radije se poslužim ironijom...:)))

Autor: vrbica   |   14.09.2022. u 17:15   |   opcije


Imam preko nekoliko desetljeća, i posve sam siguran da danas niti izbliza nema nasilja kao nekada. Normalno je bilo da te šorne nastavnik, roditelj, stariji brat, stariji bilo tko. Ispred čage je redovno bila šora, i da ne nabrajam dalje. Samo što se tada smatralo to gotovo kao normalno , i nije se, a nije se ni imalo gdje trubiti o tome. Nasilja ima, nebi ga smjelo biti, a bome se i provode akcije u cilju smanjivanja svake vrste nasilja. No u današnjoj hiperprodukciji svega i svačega, pa i vijesti, i najmanja sitnica se diže na sva zvona, te se doima da je nasilje ama baš svuda oko nas. Jeli baš tako?

Autor: krelec   |   14.09.2022. u 17:16   |   opcije


Može biti krelec, može biti.
No danas nasilju posežu sve mlađi..tj. djeca.
A u tome ih često podržavaju roditelji.
Tko je onda njima autoritet?
Imaju li ga uopće.?
Ne govorim krelec o kriminalu, već o pristojnom ponašanju
današnje mladeži.
Da, bilo je i prije svašta, ali bogami je bilo i straha pred "nekim". Pa bila to i policija.
A danas?
Niti policija više nije nikome autoritet.
Otišo si malo pre daleko u dubinu.
Mogli bi o tome do jutra, a opet bi svatko imao što za reći.

Autor: vrbica   |   14.09.2022. u 17:25   |   opcije


Mislim da je ovo druga vrsta nasilja. Jasno je da su tuče, ili kako kažeš šore, postojale i ranije, krelec.

Rekla bih da je to bio dio svakog kvartovskog mentaliteta i možda se prihvaćalo prešutno, pa čak i prijateljski.

Ali nije bilo bolesnog uživanja u tome i snimanja za društvene mreže.

Autor: Lana48   |   14.09.2022. u 17:28   |   opcije


Manje se znalo o nasilju krelec
A zašto?
Zato što smo živjeli u komunističkom okruženju, kad nije bilo poželjno o tome pričati, zato što nismo imali nadzorne kamere, zato što nije bilo društvenih mreža, zato što smo se bojali roditelja, zato što nije bilo televizije, zato što se to nije pisalo po novinama.
obračun kvartovskih huligana, bio je samo između njih.
I kao što je lana odlično rekla, nije se uživalo u tome i stavljalo na društvene mreže.
Bilo je navijanja za jednu grupu, ali bi se brzo svi razbjeržali, kad bi došao netko stariji.
znači bilo je autoriteta.

Autor: vrbica   |   14.09.2022. u 17:44   |   opcije


Da, samo akj je jebada što se autoritet sticao batinama. Jebo ja taj autoritet.

Autor: krelec   |   14.09.2022. u 18:01   |   opcije


Pa i nije baš tako po mom mišljenju krelec.
Batine su bile veliki dio stjecanja autoriteta, ali ne uvijek i ne kod svih.
Mislim da su uzroci ipak u nečem drugome.
Vremena se mijenjaju, tehnologija se razvija u nebesa, pa čemo u budučnosti
vjerojatno razgovarati čitanjem misli tj. telepatijom, a ovakav način razgovora će postati
davno zaboravljeno vrijeme.

Autor: vrbica   |   14.09.2022. u 18:06   |   opcije


Mislim si onako u sebi, posve intimno, sve novo je bolje, jer da je staro bilo bolje onda bi opstalo. I sve je upravo onako kako treba biti, jer da je trebalo biti drugačije onda bi drugačije i bilo.

Autor: krelec   |   14.09.2022. u 18:09   |   opcije


Krelec, možda i poneka pljuska nije bila dobar način izražavanja autoriteta, ali ako smo ipak izrasli u dobre ljude, to nije ni tako bitno.

Današnjoj mladeži, ne kažem svoj mladeži, jer ima i dobre djece, da opališ pljusku, još bi nasrnuli na tebe.

Autor: Lana48   |   14.09.2022. u 18:19   |   opcije


hmmm...sve mi se čini da nas to novo, bolje i drugačije neće daleko dogurati.
propast ćemo, kao i sve dosadašnje civilizacije.
Uništiti sami sebe, zagaditi i razoriti.
Nemamo ništa lijepo ostaviti mlađim generacijama.
A vjerojatno nije trebalo tako biti, da je postojalo više razuma,
a manje ega i želje za prevlasti nad drugima.

Autor: vrbica   |   14.09.2022. u 18:20   |   opcije


Možda se danas roditelji boje što će im se dogoditi, ako pokušaju na svoj način, kako oni misle da bi trebalo odgajati dijete.
Može im na vrat sjesti Socijalna služba, a postoji i SOS telefon za mlade.

Ne želim generalizirati i ići iz krajnosti u krajnost, ali i to se događa vjerojatno.
Zloupotreba nečega što bi trebalo pomoći..........

Autor: vrbica   |   14.09.2022. u 18:24   |   opcije


Dubokog sam uvjerenja da svatko tko dobije pljusku ima se pravo braniti i uzvratiti. Pa ovi mladi ljudi danas su produkt ljudi koje smo mi odgajali, i zaista ne kužim čemu povika na njih, a mi ih kreirali. Onda smo mi nešto zajebali.

Autor: krelec   |   14.09.2022. u 18:38   |   opcije


Oanaj tko se ne boji riječi, taj se ne boji niti šibe. Mislim da to današnji roditelji shvaćaju i da se djeca odgajaju u skladu sa vremenom u kojem odrastaju.

Slažem se sa krelcem. Prije je bilo daleko nasilnije odrastanje i roditelji prema djeci i djeca prema okolini, ali nije bilo medijski popraćeno i kao da ga nije bilo.

Idealiziraš kvartovske fakine kao lijep folklor. U naravi su bili nasilni, pogotovo prema mlađima od sebe. Radili su ono čega se sada srame.

S druge strane, ja kao roditelj nikad nisam odgajala svoje dijete pred drugima, taman i neka baba očekivala da ja drvlje i kamenje bacam po svojem djetetu zato što je ona nešto njemu prigovorila. Uvjek sam pred drugima stala na njegovu stranu.
Smatram da zato postoje roditelji.
Kad se dođe doma, onda je nešto drugo.

Autor: pognioci   |   14.09.2022. u 18:42   |   opcije


A joj, i ja sam dobila poneku pljusku kad sam bila nestašna, pa nisam zamjerila svojim starcima.

Pljuska je značila - stani malo na loptu, ali sam dobivala i poklone, ne nužno kao znak da sam ih zaslužila, nego jednostavno moj otac me recimo iz čista mira razveselio plišanim medom..

Danas klincima ni smartphone nije dosta, a kamoli medo...

Autor: Lana48   |   14.09.2022. u 18:55   |   opcije


E pa to zavisi kako su odgojeni.

Autor: krelec   |   14.09.2022. u 19:25   |   opcije


Lana, pljuska je uvijek samo pljuska i demonstracija sile.
Čak i kad je smještena u povjesni dekor.

I da, današnja djeca vole medeke.

Autor: pognioci   |   14.09.2022. u 20:08   |   opcije


Dodaj komentar