APSURD ANTIFAŠIZMA
APSURD ANTIFAŠIZMA
Odrastajući u Torontu, u našoj dragoj i pomalo preopreznoj Kanadi, moram priznati da smo mi Kanađani često imali jedan tihi kompleks manje vrijednosti prema Amerikancima. Čim bismo prešli granicu, krenula bi misija: uvjeriti sve oko sebe da nismo Amerikanci. Kanadski identitet se tako, barem među nama klincima, ponekad svodio na: "Nisam Amerikanac" ili još žešće: "Anti-Amerikanac". Naravno, Kanada ima svoj identitet — i to vrlo lijep, uredan i pristojan (ponekad i previše pristojan). Ali priznajem, pomalo je tužno kad ti identitet počiva na negaciji drugoga.
Jučer su se u četiri hrvatska grada održali tzv. “marševi protiv fašizma”, odnosno procesije suvremenih “anti-fašista”. Naravno, antifašizam zvuči moralno — tko bi mogao biti za fašizam? Problem je u samoj strukturi antifašizma: on nije vrijednost, nego negacija. Ne nudi smisao, nego samo uklanja ono što mu smeta. Anti-fašizam kao “vrijednost” sličan je bezkofeinskoj kavi ili bezalkoholnom pivu: postoji, ali se čovjek ne može ne zapitati — koja je svrha? A kad je jedina identitetska oznaka „anti“, tada se više i ne zna tko si.
Nekada su se ljudi ponosno izjašnjavali po onome za što žive: za istinu, za slobodu, za pravdu, za krepost, pa i — ne daj Bože — za Boga i Domovinu. Danas je, međutim, mnogo modernije biti protiv nečega. U tom ozračju rađa se i naš suvremeni moralni junak: antifašist. On vrlo dobro zna što mrzi, ali ne zna što voli. Zna što želi rušiti, ali ne zna što želi graditi. Zamislite kuhara koji ponosno kaže: „Ja ne kuham lošu hranu!“ Tehnički to može biti točno, ali nije baš inspirativno. A to je logika suvremenog antifašizma: GPS koji javlja samo “pogrešan smjer”.
I dok je svaka borba protiv pravog zla hvalevrijedna, kod ovakvih marševa čovjek se nekad zapita: Što bi ovi ljudi radili da im jednog dana ponestane fašista? Vjerojatno bi morali izmisliti nove — jer bez protivnika, njihova bi ideologija ostala kao megafon bez publike. Ovdje leži najveći apsurd antifašizma: antifašizam može postojati samo ako postoje fašisti. Bez njih, on ostaje bez goriva, bez smisla — poput komarca bez tople krvi. I ako „fašista“ nema dovoljno, definiciju je lako rastegnuti.
Vjeruješ da je brak između muškarca i žene? Fašist.
Braniš slobodu govora? Fašist.
Želiš štititi život od začeća? Fašist.
Misliš da muškarac ne može biti žensko. Fašist.
Slušaš Thompsona? Fašist i Ustaša.
Tako anti-fašizam postaje sustav koji sam sebe hrani stalnim pronalaženjem neprijatelja. U ime borbe protiv netolerancije rađa se nova netolerancija; u ime borbe protiv mržnje — nova mržnja, i ovo smo več vidjeli u povijest.
Ironija je da su i Staljin i režimi koji su gradili totalitarne sustave bili deklarirani antifašisti. Čak je i izvorni naziv Berlinskog zida bio: “Antifašistički zaštitni zid” — što dovoljno govori o elastičnosti i, budimo iskreni, akrobatskim sposobnostima tog pojma. Pod krinkom “antifašizma” podignut je zid visok nekoliko metara, dug 155 kilometara, opremljen stražarnicama, mitraljezima i minskim poljima. A navodno je sve to bilo radi zaštite.
Zaštite koga? Od čega? Od vlastitih građana koji su — eto tih fašističkih sklonosti! — imali drskost poželjeti slobodno se kretati. “Antifašizam” je tako u praksi značio da ljudi smiju voljeti socijalizam, ali samo ako ga ne pokušaju napustiti. Jer onda bi — logično — postali fašisti, pa ih je trebalo zadržati zidom, žicom i mecima. Ako to nije apsurd, onda ta riječ uopće nema smisla.
Teološki gledano, ništa novo pod suncem. Zlo uvijek imitira dobro, ali bez Boga. Antifašizam želi pravednost bez istine, ljubav bez moralnog kriterija, dobro bez Dobrog. To je moral koji se hrani negacijom, a ne istinom. A čovjek koji živi samo protiv nečega postaje ispuhani balon — ne pita se: Što je istina?, nego samo: Tko mi danas smeta?
Krist, nasuprot tome, kaže: „Budite svjetlo svijeta.“ Svjetlo ne nastaje borbom protiv mraka, nego time što jednostavno svijetli. Zato istinski otpor bilo kojem zlu ne počinje negacijom, nego afirmacijom: ljubavlju prema dobru, istini i ljepoti. Jer ne živi se od borbe protiv, nego od borbe za.
Kažu naši domaći tzv. antifašisti da je “duh fašizma” pušten iz boce nakon Thompsonova koncerta ovog ljeta. Stvarno? Ako je tako, čovjek bi očekivao da će nakon Hipodroma zavladati teror nad svima koji su “drugačiji”. Ali — ništa.
Umjesto toga 500.000 ljudi, bez ijednog incidenta, atmosfera slavlja, pjesme, vjere, domoljublja i obiteljskog zajedništva. Ako je to “dizanje fašizma”, onda su stvarno srozali kriterije.
Jedini stvarni čin nasilja tih dana dogodio se izvan Hipodroma, u prostoru Medike — i to od strane muškarca koji misli da je žena, koju su isti ti “antifašisti” godinama slavili kao ikonu ljevice. I jučer smo među ‘antifašistima’ mogli vidjeti zastave i simbole pod kojima je napadnuta Hrvatska. Ironija je toliko gusta da se može rezati nožem — i upravo tu leži apsurdnost suvremenog tzv. antifašizma. Doista, stara rečenica Hueyja Longa iz 1936 g. danas zvuči proročkije nego ikad: “Fašisti budućnosti zvat će se antifašistima.”
C/P
Autor- D.S
Uz dozvolu autora (sto mi je velika cast) dijelim ovaj tekst ovdje. Nek se cuje, nek se zna i druga strana, strana Istine
Mogla bih napisati i svojim rijecima dosta ali zaista nemam toliko slobodnog vremena jer svoje vrijeme trosim na nesto drugo sto ima veci znacaj.
Ima vas ovdje koji bi poceli s tim da “zacepite usta “ pojedincima i njihove kometare dozivljavate “kao teror i blamazu” i bas mi vas zao, istinski sam za slobodu izrazavanja i neka nas sviju, ovdje i na ovoj planeti, vidjet cemo kako ce nam biti.
Lijep pozdrav i ugodan dan svima, mir i svako dobro zelim vam od srca ! :)
01.12.2025. u 10:50 | Editirano: 02.12.2025. u 15:09 | Dodaj komentar
Amerika, a i Kanada priznaju povijest samo nakon izuma puške.
Indijanci to najbolje znaju.
Autor: Illija | 01.12.2025. u 10:55 | opcije
Ilija a u Jakutiji u Sibiru živjeli su izvorni Rusu, Rusija se do tu proširila milujuć autoktino stanovništvo gušćim perima po guzi, Kinezi u Tibet došli sa mirisnim štapićima i želje Tibetanaca na priznavanje njih kao nacije treti i dan danas tretiraju 5im mirisnim štapićima?
Autor: Jarac999 | 01.12.2025. u 11:07 | opcije
Sila Boga ne moli.
Tako se ispostavlja sve više i više
Autor: Illija | 01.12.2025. u 11:11 | opcije
Stanjin i sovjetska Rusija u dogovoru okupirali Poljsku pola pola, antifašizam?
General koji je proveo masakr u Katinskoj šumi antifašist? Ilija?
Djelove Ukrajine koje osvojimo vojskom smo glasanjem u parlamentu proglasili djelom svoje države.
Antifašizam ili okupacija, imperijalizam?
Sjetite se Hitlerova anšlusa :) Austrije? Fašizam.
Autor: Jarac999 | 01.12.2025. u 11:13 | opcije
Da ali kad kažeš da tvoje zlo je manje ili ispevnje zlo od tuđeg zla to samo pokazuje da si ti zlo od čovika.
Nemoj ovo shvatit osobno. Neznam te. Samo razmisli.
Autor: Jarac999 | 01.12.2025. u 11:15 | opcije
Autorici bloga, svaka čast i poštovanje.
Autor: Jarac999 | 01.12.2025. u 11:16 | opcije
Iako je pist uzaludno jer nerazumnik nikad razumit neće, zlobnik se nikad zla odreć neće.
Autor: Jarac999 | 01.12.2025. u 11:18 | opcije
ja sam ti više za Jing-Jang
u svakom dobru ima malo zla i u svakom zlu ima malo dobra
Autor: Illija | 01.12.2025. u 11:24 | opcije
Ladiš kašu Ilija, ladiš.
Autor: Jarac999 | 01.12.2025. u 11:28 | opcije
najljepša ti je Jaro šetnja blizu mora i plovidba u blizini obale
Autor: Illija | 01.12.2025. u 11:34 | opcije
Jok Ilija najlipše je bit glup a mislit da si pametan, o zlu sanjat, zlo želit a hvalit se dobrotom.
Autor: Jarac999 | 01.12.2025. u 11:38 | opcije
Una slažem se s tobom..
Sloboda izražavanja..
Meni jako smeta kad se vijori
s jugoslavenskog zastavom..
Aj da je Hrvatska s zvijezdom
to još donekle mogu shvatiti.
Bože u kojem to svijetu ti ljudi žive..
Mislim ja na jedne i druge..
I crvene i crne..
Autor: wasyxde | 01.12.2025. u 12:58 | opcije
Ilija, ode ti do Indijanaca.
Autor: una_sw | 01.12.2025. u 14:48 | opcije
Jaro, hvala
Svaka cast i postovanje tebi
Autor: una_sw | 01.12.2025. u 14:49 | opcije
Wasy, razumijem te.
Sloboda izrazavanja za sviju a ne samo za neke koji kad im se nesto ne svidja nazivaju fasizmom i ostalim negativnim rijecima
Dosta nas smo rodjeni i zivjeli pod jugoslavenskom zastavom. Vremena su se promijenila i pod tom zastavom napravljeni su veliki zlocini kao i pod ustaskim simbolima kojima oni koji vijore s jugoslavenskom zastavom prebacuju a ne vide sebe
Ali ne treba zivjeti u proslosti nego u sadasnjosti.
Znam da mnogi zale za necim sto je bilo dobro za njih a kako je drugima bilo to njih ne zanima jer zele dobro samo za sebe i po tom principu zive.
Blog ti je odlican primjer za dosta toga.
Ovo je virtualni prostor, javni, sviju nas ali neki ga svojataju a kako nece od cega imaju vece privilegije i koristi. Pa tako daju sebi za pravo da samo oni mogu o necemu a ostalim bi za pocetak zacepili usta
Pa ce jedan licemjer, osoba zla i koja bi da ima pravo na sve, drugima to uskratila da moze.
Ne moze pa zato samo laje i proziva.
Ako netko sebi daje pravo za nesto i to radi a proziva ljude koji rade isto je licemjer i da moze radio bi gore stvari, zabranio bi to drugome,sigurna sam u to. To je taj mentalni sklop koji je umislio da je on i samo on u pravu i da drugi trebaju biti drugorazredni, gdje ce on biti vrh svega.
Tesko to ide, skoro pa nemoguce u normalnim sredinama ali neki ograniceni umovi, nikako to da shvate.
Ovdje svi imamo pravo pisati o svojim temama, postavljati necije tekstove ako nam se to podudara s nacim misljenjem i sta zelimo reci i to mozemo raditi bez obzira gdje zivimo na ovoj planeti.
Samo sto ne kopiramo iste autore i tekstove s istih portala i ne dijelimo misljenje s takvima, odmah ne znamo napisati nista svojim rijecima i takvi umisljeni bi davali zadace u pisanju i dijelili ocjene
Eto, wasy ne ide tebi veci dio teksta, nego sam kroz jedan primjer navela ovdje o slobodi izrazavanja, stvarni zivot je nesto drugo ovdje gdje sam nego tamo.Prosla sam oba svijeta, taj tamo i zivim u ovome ovdje i dobro sam informirana o dosta toga a imam i dosta rodbine kod koje mogu doci kad pozelim.
Autor: una_sw | 01.12.2025. u 14:50 | opcije
Ma oni se više podražavaju nego izražavaju he, he
Autor: Jarac999 | 01.12.2025. u 21:43 | opcije
Jaro :))
Autor: una_sw | 02.12.2025. u 11:46 | opcije
https://www.youtube.com/watch?v=DfCI4a9GWqs&list=RDDfCI4a9GWqs&start_radio=
1
Marko Perković Thompson - Neka nitko ne dira u moj mali dio svemira
Autor: una_sw | 02.12.2025. u 12:54 | opcije
Ladonna, moze i ovdje, znam da to cekas i pratis moj blog :))
Vidis, opet si sve napisala u svome stilu, vodjena mracnim umom, vjerujes da nisam “dobro promislila kad sam objavila tekst autora kojeg nazivas tamo nekim”
Vrlo rado bi ti mene i slicne poslala na prevaspatavnje na neki goli otok, aj drago mi da si bar indirektno to priznala,postojanje istoga u svome prvom komentaru
Jesam, promislila sam vise nego sto mozes zamisliti, objavila tekst i slazem se sa napisanim.
Ja nemam problem s tvojim neslaganjem s tim.
Na blogu bi da mozes zacepila usta nekima. Svojim ocima sam procitala kad osobi kazes da se” blamira komentarima i da bi mu to trebali reci njegovi da ne pise komentare, kako bi ispao pametniji.”
Molim ?
A ne rece ni rijeci, svojoj da je govor mrznje izjaviti “neka krepa” jedan narod
Vidis ja nemam nista protiv tvoga misljenja, teksta i ostaloga. i zato necu da komentiram dosta toga jer nije vrijedno truda i besmisleno je.
Malo o tvome prvom komentaru na tvome blogu
Postavljas pitanje kada smo krsteni, mi neki i vjerojatno tu i mene si svrstala.
Sjecam se tvoga pisanja ovdje kao najvece protivnice katolicke crkve i vjernika iste, dokaz tvoji zapisi i sve ostalo .
i tada sam u jednom komentaru na mome blogu, napisala da ti nikako da oprostis svojima sto su te krstili, presutila si to. A ja sam to iscitala iz toga pisanja
Iskreno mi je drago bilo kad sam nakon nekog vremena procitala na tvome nekom zapisu gdje si napisala da si krstena.
U ovme komentaru na zadnjem zapisu kazes da si poskrivacki krstena jer je otac bio ateista, citaj komunista kojem je netko poskrivacki krstio dijete, nisu sigurno zlocasti fratri nego netko tko je svjesno to uradio.
Znamo, sta znaci sakrament krstenja, ako ne znas, ima na netu
Ali cu reci -krstenjem postala si clan crkve i bozje dijete, krstena poskrivacki ili ne, isto je.
To je vjecno.
Najglasnija si protivnica katolicke crkve i vjernika iste.
Mozda da napises i to u kojo crkvi si krstena ? meni svejedno jer krstenje je krstenje i nista lose o drugim crkvama i njenim vjernicima nemam, kao ni ostalim razlicitostima
Sad bi htjela da znas kad smo mi ostali krsteni, kakve to veze ima, u komentaru spominjes da je to bilo dozvoljeno i da se nije islo na goli otok.Bravo, a tebe to danas smeta u 21. stoljecu, gdje se tocna znaju nasa prava
Znaci postojao je goli otok, ali nisi mogla napisati cijeli naziv vec “goli”
Bit cu iskrenai napisati ovo
Rodjena sam 1971 godine, nemam potrebu kriti to ni iz bilo kojeg razloga.Kad sam imala 16-17 godina isla sam u drugi razred srednje skole. Jedan dan na jednom satu nastave profa je rekao “ Prije nego sto pocnemo s predavanjem po planu, trebam nesto reci. Mozda neki vec znaju u nasoj skoli postoji grupa ucenika i oni su pripadnici komunisticke omladinske partije. U ovome razredu, odjeljenju ima jedna ucenica koja zasluzuje da bude clan te grupe jer je primjer dobrog ucenika po ucenju i vladanju i bit ce mi drago da se pridruzi toj grupi. I ta ucenica je (rekao je moje ime i prezime”. U razredu je zavladala nedozivljena tisina. Dok je on to govorio ja nisam ni pomislila na mene. Kad sam cula moje ime, ustala sam, kako je to bio red i rekla “ druze profesore, meni je drago da imate takvo misljenje o meni i hvala vam na tome ali nije to za mene”-jos veca tisina se osjetila, stojala sam mirno i gledala ga u oci i izraz na njegovom licu, nije mogao ni ocekivati takav odgovor, nastavio je “zasto tako kazes ? ja bas mislim da si ti prava osoba za to”..najsmirenije sam rekla” nije to za mene, zato sto ja u zivotu imam nesto sto ima veci znacaj za mene i to dvoje ne idu zajedno, nadam se da razumijete druze profesore” –tisina je trajala cijelo vrijeme kao nikada a ja sam bila mirna, jasno i glasno sam rekla moje misljenje, bila i ostala na mome putu i cuj ti tebe, da nisam dobro promislila prije objave i stojanja iz teksta koji je tu.
A ti pronadji odgovor na pitanje, kad sam krstena i sta je to bilo vaznije meni od ulaska u komunisticke partije
Poskrivacki krstena si,zato sto ti se otac nije htjeo odreci privilegija koje je imao kao ateist. citaj komunist s crvenom partijskom knjizicom si isla dobar dio zivota i uzivala u privilegijama . pa..sto? To je tvoj put na koji imas pravo, ne budi bas toliko licemjerna prihvati i moj put i svih onih koji imaju svoje puteve, misljenje i sve ostalo.
Jedan drugi profa u mojoj skoli koju sam redovno zavrsila je rekao “Drug Tito je bio diktator, pod cijom cizmom je bilo dobro narodu”
Bio je diktator a bilo je dobro nekima ali nikako svima.
Da su tada bila neka druga vremena ja, odbijanjem clanstva u komunistickoj omladinskoj partiji i profa s izjavom o Titu, zavrsili bi na prevaspitavanju na nekom otoku ili tko zna gdje drugo.
To je bilo u vrijeme kad se blizio pad komunizma, u mnogim drzavama pa tako i u SFRJ.
Mislim da su komunisti napravili vece zlocine, nego fasisti i nacisti zajedno jer su sve to radili u slobodnoj drzavi,
To je vrijeme iz nas.
Zivimo u sadasnjem vremenu i sasvim normalno da se ne slazemo oko misljenja. stavova i da svaki od nas ima svoj put.
A ovo ostalo ne da mi se. Mnogi su na prosvjedu antifasista i njihovom postojanju iscitali istinu i ja je prihvacam i kome to smeta, njegov problem.
Kome sam dala glas na prvim izborima nakon pada komunizma, mozete samo nagadjajti.
Moje politicko opredjeljenje isto tako. Pogoditi necete sigurno
Ako me pojedinci na osnovu ovoga sto vec pise u tekstu autora ciji tekst je tu nazivate “fasistom” slobodno, nemam nista protiv
Neces ti na moj blog, necu ni ja na tvoj, milo za drago.
I nemas potrebe “spremati” ovaj moj blog, jer vidis da je naveden autor, ciji tekst je dostupan svima, ali razumijem, to spremas u mapu “una slucaj”-pa evo ti jos materijala da imas, kako kazu zlu ne trebalo, tko zna mozda opet dodje vrijeme neke udbe
Lijep pozdrav od …odaberi si odgovarajucu rijec, meni svejedno koju.
Znam tko sam, odakle sam i gdje sam. A kome se to ne svidja, neka se grize i dalje.
Ovo sto sam napisala je zato da ne pomislis da si me svojim pisanjem uvjerila o nepromisljaju prije nego sto sam objavila tekst autora kojem nisi ni do pete a kad kazes tamo neki, kaze samo o tebi jos vise.
I, necu se baviti tobom jer si mi nezanimljiva i procitala sam te i tebi slicne
Citajuci te, osjetim tvoju vibru i nismo na istoj frekvenciji, meni se ne da spustati na tu tvoju.
Pisi sto te volja o mome tekstu, direktno ili indirektno. To nema nikakav znacaj za mene i nece promijeniti moje misljenje, stavove i nece umanjiti moju istinu i istinu drugih.
Kako imas obicaj reci saberi se, to vazi za tebe.
p.s u najtezim trenutcima, u miru u ratu ova zena je sve trijezna podnijela, bez kapi rakijice :))
i radila sam u vrijeme rata nesto smislenije u zivotu od strikanja, ovo kazem samo da naglasim nase razlicitosti i tesko je naci zajednicku rijec s nekim tko se vec odlucio na to da se ne razumijemo i da je moj stav pogresan a druge strane ispravan.
.
Autor: una_sw | 02.12.2025. u 17:16 | opcije
una hvala na trudu
i ne , krštenje nije vječno jer ja nisam bila pitana da li želim..i ne otac mi nije bio komunista običan ateista, .pa sam ja svojom odlukom zatražila Ispisnicu iz knjige krštenih...jer da, to je moguće--
postoji i gotov formular/obrazac
i to je to...-
Autor: ladonna2 | 03.12.2025. u 0:23 | opcije
Donice možeš ti tražit stotine potvrda i ispisa ali sakramenat krštenja i dodir blagosovjene vode nemožeš obrisat.
A uostalom u prispodobi o zalutaloj ovci Isus Krist je sve rekao tak9 da kad odlučiš se vratit dragi Big će te rado primit u svoje okrilje i okupat mi lošću i mirom.
A ako se sjećaš ona dva Jožeka i jedan i drugi su na samrti zatražili ispovjed, kao i mnogi i ne tako davno nažalost preminuli ateisti a kad ono iznenađenje križ i svećenik na pokopu.
Jer znaš kad se približi kraj tad čovik9va jedina briga postaje gdje će svoju dušu spremit jer odvaja se od nje.
Autor: Jarac999 | 03.12.2025. u 12:34 | opcije
ladonna, molim lijepo
Sakrament krstenje utiskuje krstenoj osobi neizbrisivi biljeg, moze se primiti samo jednom u zivotu i to je prvi sakrament, vazi i prilikom promjene crkve u krscanstvu, sto ce reci jednom krsten ostajes krsten, sto blagoslovljena voda nakvasi, to se ne moze obrisati kao ni ostalo prilikom krstenja.
Vjerujem da si bar citala kao ide obred krstenja ako vec nisi bila prisutna tome na nekom krstenju. Nema veze sto te nisu pitali, jer si vjerojatno krstena kad su drugi odlucivali u tvoje ime i to su najcesce roditelji, jedan ili oba, mozda i neki drugi clanovi obitelji Osobe koje su odlucile to uradile su to svjesno i bili su prisitni na tom obredu, kao i kuma.
Tako da nebitno je li kako si rekla poskrivacki ili ne, obred je isti i primljeni sakrament krstenja. Ako je otac bio ateista, vjerojatno je uradjeno da on ne zna.Ali postoji mogucnost da je bio komunista, pa si krstena da kmonisticka partija i okolina ne sazna. Meni ovo nema nikakav znacaj, to je tvoja prica i ti znas istinu.
Postoji mogucnost ispisati se iz clanstva crkve ali nema tog formulara/obrasca koji se daje i na kojem pise da osoba nije krstena.Ako je ispisana iz knjige krstenih ne nestaje taj biljeg koji krstenje daje i pripadnost Krstu neponistiva je i ne moze se izgubiti, makar krstena osoba ne bila odgajana u vjeri, ili ne ispunjavala vjerske obaveze ili odrekla se vjere.
Ziva i zdrava bila, sve ostalo je nebitno !
Autor: una_sw | 03.12.2025. u 13:45 | opcije
Jaro, nisam vidjela tvoj komentar prije objave moga komentara
Samo da se zna
Pozdrav :)
Autor: una_sw | 03.12.2025. u 13:56 | opcije
kapitulirao sam i odlučio komentirati ovdje...ovo je odlično napisano.
Autor: BBMUISA1 | 03.12.2025. u 15:25 | opcije
Una dugujem ti ispriku...za stvari koje sam o tebi rekao na svom blogu...nisam bio u pravu.
mislim da sam te u početku ispravno procijenio.
sve što se kasnije dogodilo je bilo pogrešno s moje strane.
Autor: BBMUISA1 | 03.12.2025. u 15:52 | opcije