Treba li prijatelju u financijskoj nevolji, posuditi novac...

...rjesavamo li mi ili on, na taj nacin, njegove probleme i je li nasa duznost to ciniti...neki se kunu, da je to moralna obaveza, a neki kazu, da je to glupost, jer se takva osoba, opet uvali u dugove...

13.10.2009. u 14:40   |   Prijavi nepoćudni blog   |   Dodaj komentar

zavisi kakva je osoba..a sam si rekla "takva osoba".

Autor: kolafjaka-zen   |   13.10.2009. u 14:41   |   opcije


sama

Autor: kolafjaka-zen   |   13.10.2009. u 14:42   |   opcije


moras posuditi.
nikad ne znas kad ce tebe zivot baciti u sranje

Autor: river   |   13.10.2009. u 14:42   |   opcije


river, imam primjer, zena je, kaze, trebala hitno veliku sumu novaca, navodno joj je kuca bila u pitanju...nikada nije vratila i opet joj je i dan danas, nakon 10 godina, kuca u pitanju (hipoteka)

Autor: juicy-mama   |   13.10.2009. u 14:45   |   opcije


Čudno pitanje. Nije li ovdje naglasak na PRIJATELJ ?

Autor: sisa5   |   13.10.2009. u 14:45   |   opcije


e j..
sad moras sama procijeniti.
da me moja naj pita 10000 eur naravno da nemam
kad nemam. jebat ga. al 500 kn cu uvijek nac

Autor: river   |   13.10.2009. u 14:46   |   opcije


eto. bravo sisa

Autor: river   |   13.10.2009. u 14:47   |   opcije


naglasak jeste prijatelj, ali ako ti 'prijatelj' ne vrati i ti to pretpostavljas unaprijed, ali nisi siguran...situacija nije bas jednostavna, kako se cini

Autor: juicy-mama   |   13.10.2009. u 14:47   |   opcije


onda ti nije prijatelj
kaj te to nisu naucili u pijonirima? :D

Autor: river   |   13.10.2009. u 14:48   |   opcije


Što je za tebe prijatelj?

Autor: sisa5   |   13.10.2009. u 14:49   |   opcije


ovisi o osobi kojoj posuđuješ i o namjeni za šta posuđuješ.

Autor: mesojeda_palma   |   13.10.2009. u 14:49   |   opcije


situacija je jednostavna ali je ti kompliciraš. ili daš ili nedaš..i bog..zaboraviš.

Autor: kolafjaka-zen   |   13.10.2009. u 14:49   |   opcije


ako je fakat kriza onda ok..al ak mu fali za novi auto ili kaj ja znam fancy kuhinju..onda niš:)))

Autor: la-donna-ines   |   13.10.2009. u 14:49   |   opcije


ja mislim, da postoje osobe, koje su uvijek u manjku, a postoje osobe, koje nisu ili barem se ne zale i ne traze pozajmnice...nije li edukativno, osobama, koje su stalno u dugovima, ne posuditi, tako ce barem nauciti

Autor: juicy-mama   |   13.10.2009. u 14:50   |   opcije


i ak je stalno u manje- više nekoj financijskoj gabuli..onda opet niš..bačen novac:)))

Autor: la-donna-ines   |   13.10.2009. u 14:50   |   opcije


juci.. mnogo ga komplikujes

Autor: river   |   13.10.2009. u 14:51   |   opcije


zen, znaci li to, ako posudis novac, da se oprostis od njega, pa ako ti vrati...puna saka brade, ako ne, ionako si ga otpisao?

Autor: juicy-mama   |   13.10.2009. u 14:51   |   opcije


baš tako fjakasti... ak imaš, možeš i želiš pomoći, daj... ako nećeš, nemaš ili bilo što sa NE, onda nećeš... i gotovo... odvagneš, odlučiš i to je sve...

Autor: Bageera   |   13.10.2009. u 14:51   |   opcije


prijateljicama sam uvijek posudila novac i uvijek su ga uredno vratile. Ako ne poznaješ prijateljice, onda su ti samo poznanice. Trebalo im je preposuditi se..i za djecu u školu..i za neke stvari..kad im je to puno pomoglo. Čemu služe prijatelji??

Autor: bez_duse   |   13.10.2009. u 14:52   |   opcije


znaš šta, ja sam primjenija staru foru da se rješim prijatelja..posudija sam im lovu i sad sam miran. nigdi nikoga:D

Autor: kolafjaka-zen   |   13.10.2009. u 14:52   |   opcije


Treba posuditi, al onoj osobi koja vraća. A ima ih jako puno koje troše više nego što imaju.

Autor: __leona__   |   13.10.2009. u 14:53   |   opcije


e pa ines i ja tako mislim, ali onda ispadas okrutan i pece te savjest, a u stvari treba peci savjest onu osobu, koja se stalno stavlja u taj polozaj, da posudjuje okolo

Autor: juicy-mama   |   13.10.2009. u 14:53   |   opcije


B_D ti jedina ovdje govoriš o Prijateljima.

Autor: sisa5   |   13.10.2009. u 14:54   |   opcije


A tek u poslu...ja poslove van stalnog...isključivo solarno...al su pametni...zarađuju na tvojem novcu...plate nakon par mjeseci...al vrte lovu...ma, samo solarno...hoćeš - nećeš...da, da...tako.

Autor: __leona__   |   13.10.2009. u 14:54   |   opcije


nit sam okrutna nit me peče savjest...meni lova nije pala sa neba..dakle ak ja ne cijenim kaj imam zakaj bi drugi..a to kaj drugi imaju problem sa lovom..a hebga...nisu pazili:DDD

Autor: la-donna-ines   |   13.10.2009. u 14:56   |   opcije


meni se dogodilo, da osoba vec 10 godina ne vraca veliki dug, a opet trazi lovu...i sada bi ja trebala osjecati samilost....mislim da bi bila glupa, opet posuditi, svjesna sam, a opet mi je zao...i mislim si, zar sam ja jedina, koja se treba pitati za novac i zasto bas ja moram rjesavati tudje financije

Autor: juicy-mama   |   13.10.2009. u 14:56   |   opcije


Jyicu, plemenitost i veličina čovjeka se iskazuje u udovoljavanju prava na potrebitost drugih, koji nemaju priliku biti privilegirani i u povlaštenom položaju imunosti na oskudicu. A, karusel života se rotira nepredvidljivošću svoje nelogike, samo oni ljudi koji nikada nisu imali veće sume novca u njemu vide vrijednost. Implitude životnih egzibicija su me naučile da treba ostati konstantan i kada ne posjeduješ mnogo i kada dođeš do basnoslovnih suma kojima si nekada prodavao svoje snove. Prođoh i prolazim navedeno, vjeruj da znam o čemu pričam.

Autor: Glupi   |   13.10.2009. u 14:58   |   opcije


vi sad idete iz krajnosti u krajnost... situacije su različite, i ljudi su različiti.... ovako generalizirati je lako... ali nema svrhe

Autor: Bageera   |   13.10.2009. u 14:58   |   opcije


da, pomalo dolazimo na to, da nije bas jednostavno, da mozda cak niti ne treba posudjivati...znam ljude, koji iz principa ne posudjuju i to se zna i nitko ih niti ne pita, pitaju neke druge, al' ako im i ne posudis, uvijek se nekako snadju drugacije i jos nisu propali i sve je opet isto kao i prije

Autor: juicy-mama   |   13.10.2009. u 14:59   |   opcije


svi smo mi bili gore pa dole pa sredina pa sim pa tam...mudrost je prilagoditi se prilikama i mogućnostima..dobro da sam imala, znam kak je kad nemam..i tak se ponašaš..i basta:))

Autor: la-donna-ines   |   13.10.2009. u 14:59   |   opcije


eto... točno to što Glupi kaže....

Autor: Bageera   |   13.10.2009. u 14:59   |   opcije


da, to znači to. normalno da zavisi o kojim se iznosima radi. pa neću valjda budali posudit sto iljada eura i reć- boli me patka...ako imam 10 miljuna, onda oću.

Autor: kolafjaka-zen   |   13.10.2009. u 15:00   |   opcije


A zašto nas se ne sjeti kada je pun para?

Autor: Romanticni_egoist   |   13.10.2009. u 15:00   |   opcije


kad me netko pita lovu ja mu kažem: ajmo se lipo odna svadit...kako, zašto upitaju svi? Pa lipo, kome san god posudija lovu zavida me, izgubija san frenda i osta bez love...zato ajmo se odma svadit a da mi bar lova ostane...

Autor: korenat41   |   13.10.2009. u 15:01   |   opcije


Glupi, sad si ga stvarno pljusnuo. Previše se krećem među ljudima koji su od malih nogu imali veeeeeeeeliku količinu love, i što ga više imaju, to MANJE razumiju, jer sit gladnom ne vjeruje.

Autor: bez_duse   |   13.10.2009. u 15:02   |   opcije


imam osjecaj samilosti, ali sam prosla kroz situaciju u zivotu, da sam bila na rubu oskudice, ali nikada nisam nikoga pitala da mi posudi, mozda iz sebicih razloga, da ne bi bila odbijena...sada kada imam dovoljno, nije mi jasno, zasto bi ja trebala rjesavati probleme 'prijatelja' koji mozda imaju vise od mene, ali ne znaju s novcem...i zasto bi se trebala osjecati krivom, a ja stedim na sebi, a oni se razbacuju...

Autor: juicy-mama   |   13.10.2009. u 15:03   |   opcije


Čitam vas i ne razumijem. Imate li vi PRIJATELJE?? One za koje bi krvi dali i oni za vas. Ja imam. Očito imam sreće. Kad je meni mama umrla.. prvo su me nazvale moje cure, znajući koji je to trošak.. trebaš li novaca?? Heeeej..

Autor: bez_duse   |   13.10.2009. u 15:04   |   opcije


Da, ima takovih, jucy...al ne osjećaj grižnju savjesti...stvarno ima puno onih koji troše više no što imaju.

Autor: __leona__   |   13.10.2009. u 15:05   |   opcije


BED-E,jel se računaju dobrovoljni davatelji krvi:P..ono, kad daš a nemaš pojma kome si da:))

Autor: kolafjaka-zen   |   13.10.2009. u 15:06   |   opcije


Da, bez duše, trošak je danas umrijeti...znam tako neke slučajeve...dobro kaže moj stari...moraš ostaviti novac za smrt.

Autor: __leona__   |   13.10.2009. u 15:06   |   opcije


b_d, tebi su prijatelji pomogli, ali jesu li ocekivali da im vratis, jer jedno je za mene posuditi novac, a drugo je dati

Autor: juicy-mama   |   13.10.2009. u 15:06   |   opcije


dušo..ne drami..govorimo li o trenutnoj i izvanrednoj krizi..onda smo svi- da,posudili bi...govorimo li o neodgovornom načinu života i kerefekama..-ne, ne bi posudili...jednostavno

Autor: la-donna-ines   |   13.10.2009. u 15:07   |   opcije


A ima bisera moj stari...veli on...ja ću umrijeti kad to ja odlučim. Ma to bi bilo super da se tako može.

Autor: __leona__   |   13.10.2009. u 15:07   |   opcije


nema tu generalnog odgovora, to smo već shvatili. Nego, gledajući na tvoj primjer prvo : osobi kojoj sam već posudio novac a nije vratila nema apsolutne šanse da posudim opet. dapače, ja tu imam svoju neku logiku pošto imam brdo onih oko sebe koji bi posuđivali. dakle ja obično posudim, pitam ga za uvjete. kad misli vratiti i to. Ako kojim slučajem ne vrati na vrijeme, krećem u utjerivanje, a to je u 99% slučajeva. obično i vrate nakon jednog-dva prijateljska razgovora. ali osobe koje su kod mene zakasnile s vraćanjem također više nema šanse da dobe opet novac. nemam nekih dužnika. mislim da mi je jedan dužan 1000 kuna i ne vraća. drugo sve je pod kontrolom.

Autor: Zelenobradi_druid_02   |   13.10.2009. u 15:07   |   opcije


Bez duše, po mojem (možda idealističkom poimanju), riječ čovjek je zahtjevna kategorija koja se ne može ispuniti pukom pripadnošću tom rodu po izgledu ili igrom slučaja da se rodimo kao pripadnici te vrste. To je daleko iznad, u duhovnoj sferi su vrijednosti, a novac je jedna od najvećih gluposti koje je izmislio ljudski rod, kao i sat, pa sada jadikujemo što postasmo robovima naše nesmotrenosti.

Autor: Glupi   |   13.10.2009. u 15:08   |   opcije


haha druid..jel onak, na prijateljsko- opominjujuće- uvjeravajući razgovor pozoveš..glistu i dugog..da ostaviš utisak??:PPP

Autor: la-donna-ines   |   13.10.2009. u 15:09   |   opcije


nadalje, pričamo o velikim novcima. to nije ovisno o tebi, imala ti i milijarde, već ovisno o onome tko posuđuje. nije isto dat jednom frendu cugeru 500 kuna i frendu koji radi kao učitelj 5000 kuna. teško da će ovaj koji cuga moći ikad vratiti te novce.

Autor: Zelenobradi_druid_02   |   13.10.2009. u 15:09   |   opcije


đusi, PRIJATELJ će ti uvijek vratiti. Imam prijateljice s kojima sam prošla obiteljske žalosti i radosti..imanja i neimanja novaca.. bolesnu djecu.. bdjenje uz bolesnički krevet, podrške.. nisu usputne pijavice.. nisi hoštaplerke koje troše na luksuz za što posuđuju.. obične divne obiteljske žene..

Autor: bez_duse   |   13.10.2009. u 15:10   |   opcije


imas ljudi, koji trose i troskare, a ja ne...zasto bi ja trebala ici na ruku, nacinu zivota tih prijatelja, jer se apsolutno ne slazem s njim, a opet, tko sam ja da nekome namecem moje zivotne stavove...ali, ako je netko stalno u dugu, i kaze ti, da je to najgora situacija u zivotu i ti svaki put povjerujes, jer mozda i jeste...osjecam se naivna i glupa, a opet ne znam, mozda i jeste to gadna situacija i ne zelim imati na savjesti necju propast...a to u stvari i ne bi bio moj problem

Autor: juicy-mama   |   13.10.2009. u 15:10   |   opcije


hehe, znao sam da će bit asocijacija :-))) no nije tako, najveći problem kod takvih nije strah od batina već sramota. Samo napomeneš da ćeš razglasiti po okolini na neki način, igraj na tu kartu, i velikim dijelom ljudi vraćaju. bar meni. no možda je stvar i u tome da ga glista i dugi drže u klinču dok mu ja objašnjavam o sramu. hehehe

Autor: Zelenobradi_druid_02   |   13.10.2009. u 15:11   |   opcije


juicy, ne trebaš nikome nametati svoje životne stavove o lovi, ali ne trebaš biti ti ta koja će nekome omogućavati da se drži svojih stavova na tvoju štetu. nek zaradi pa nek troši, na kajvećgod

Autor: Zelenobradi_druid_02   |   13.10.2009. u 15:14   |   opcije


đusi, opet se vraćamo na PRIJATELJE. Mi prijateljice znamo otprilike nečije novčano stanje, gdje koja šteti i koje otprilike troškove ima. Zar je onda prijateljstvo ako bih ja za svoj luksuz tražila posudbu od moje frendice koja štedi na sebi??

Autor: bez_duse   |   13.10.2009. u 15:14   |   opcije


b-d, prijatelji def. ne "sluze" tome da posuđuju od tebe novac. za to služe banke.

Autor: mesojeda_palma   |   13.10.2009. u 15:15   |   opcije


Djusi, sa ovim zadnjim komentarom si sebi odgovorila na pitanje!
Zasto bi se ti zrtvovala opet nekome - ako se zrtvujes vec 2 puta!
1. puta; kada si posudila za hipoteku
2. puta; kada se odrices nekih stvari radi stednje- da na kraju imas novaca i zalihe za svoje oskudne dane i potrebe.
Dosta je zrtvovanja i iskoristavanja. Definitivno nemas nikakav razlog za griznju savjesti. Po mome: sram onoga bilo, tko te ponovo trazi za istu svrhu novac a nije ni prvi dug vratio. Do kuda ide ljudska drskost.....?

Autor: nette_sie   |   13.10.2009. u 15:15   |   opcije


izgleda da ja uopce nemam prave prijatelje, jer zasto meni ne vracaju, zapravo samo jedna osoba, mozda sam glupa ili smatraju da meni ne treba, jer ionako imam dovoljno i necu 'propasti'...ali to sto imam dovoljno, mislim da nije razlog da se dug ne vrati...mozda imam dovoljno, jer pazim sto radim s novcem, odreknem se necega naustrb neceg drugog, a kad vidim osobu kojoj posudjujem, koja se niceg ne odrice...

Autor: juicy-mama   |   13.10.2009. u 15:15   |   opcije


to je to, pa nisam ja banka...

Autor: juicy-mama   |   13.10.2009. u 15:18   |   opcije


palma, nemam bogate prijateljice (nisam niti ja bogata) da bi se posuđivalo pandan banci par iljada eurića.. ali o preposuđivanju do plaće..i sitnim frkama zbog izvanrednih troškova.. ne vidi ništa lošega u tome.. niti sa svojim prijateljicama nemam lošeg iskustva.

Autor: bez_duse   |   13.10.2009. u 15:37   |   opcije


tko nije bio u takvoj situaciji, ne može ni shvatiti..

Autor: Bageera   |   13.10.2009. u 15:39   |   opcije


bageera, mislim da se svatko nasao, barem jednom u situaciji da nema...ali ovisi, zasto se nema, ako netko pusi, pije ili ima neki drugi tzv. porok, mislim da bi bilo jako korisno da prvo to sreze, ali ne, oni koji posudjuju, najcesce se ne odricu nicega...e pa jbs ti takvo posudjivanje

Autor: juicy-mama   |   13.10.2009. u 15:45   |   opcije


fakat ne mogu shvatit da netko u našim godinama zivi od plaće do plaće.

Autor: mesojeda_palma   |   13.10.2009. u 15:48   |   opcije


ima ih koji tako zive i bilo bi pomalo prepotentno reci da ne postoje, pogotovo, ako su djeca na skolovanju, ali takvi najcesce ne posudjuju, jer znaju da ne mogu vratiti; najgori su mi oni koji imaju vise od mene...

Autor: juicy-mama   |   13.10.2009. u 16:03   |   opcije


Tako je Djusi...ljudi koji ne znaju prioritete u zivotu stavljati...puse, piju, cugaju po kaficima, placaju u drustvu...rasipavaju se kupnjom novih automobila i mobitela...a poslije kukaju da nemaju tj. posudjuju na veliko - za takve nemam ni ja srca!
Poznam ljude, koji su cijelu svoju kupaonu razrondali ne pazeci na nju ( bila im je poklonjena i nova)..slavine im kapaju preko 13 godina i imaju lavor ispod lavaboa koji isto kaplje...puno toga strgano sto je za zivot potrebno...ali djeca MORAJU IMATI odjecu sa markom i skupe mobitele ----a zadnji puta ni struju nisu platili 6 mjeseci unatrag...i to se mora razumjeti - samo zato sto tako nesto nismo prosli????? ( netko je dole od clanova napisao- tko financijske nedace i propuste nije prosao, taj to ne razumije)
NE TO NIKADA NECU RAZUMJETI....da bas covjek tako mora stavljati svoje prioritete u zivotu - na vrhu onoga - sto nije potrebno - a onda posudjivati kada nema...
No, da je u pitanju netko VRIJEDAN, SKROMAN, netko tko NIJE SVOJOM KRIVNJOM upao u zivotna govna ( majke sa djecom itd...) naravno, da bih posudila i pomogla- koliko je u mojoj mogucnosti!

Autor: nette_sie   |   13.10.2009. u 16:36   |   opcije


ako mu treba za aparate ..posudi ..možda dobije pa ti i vrati ..hehehehe

Autor: -hollywood-   |   13.10.2009. u 17:00   |   opcije


svojoj priojateljici sam pred 2 dana posudila 4000 kuna.
to nije prvi puta. dok vraća, ok je.
s obzirom da joj je za struju koju su joj ukopčali nakon moje pomoći, mislim da je u redu.
neću ulaziti u to koliko godina ju poznajem i jesam li samo jednu rupu na situ začepila i to kratkoročno, ali to mi je prijateljica sa svim koferima što prijateljstvo nosi.

Autor: rakovaobratnica   |   13.10.2009. u 17:11   |   opcije


Prijateljstvo i je zato da se pomogne jedno drugom u nevolji ali sad ovisi šta ti podrazumjevaš pod tim šta si napisala...prijatelja nema mnogo, vrlo malo, sve ostalo u poznanici...

Autor: lillyn   |   13.10.2009. u 18:22   |   opcije


Jedna stara izreka veli.... posudba kvari prijateljstvo.... No ja mislim da prijatelja treba procijeniti kao čovjeka....Ako je to ozbiljna, odgovorna osoba koja bi prije umrla nego ostakla dužna, onda ok.... Ostalima pomogni sa toliko koliko si možeš priuštiti i pokloniti. :)

Autor: istima   |   13.10.2009. u 19:25   |   opcije


Dodaj komentar