Čovjek

Dakle, danas se prosvjedovalo protiv ubijanja tuljana.

Jesam li jedini koji u tome vidi neopisivu licemjernost?

Tuljani, koji nisu zaštićena vrsta, i kojih ima u ogromnom broju (dovoljnom da konstantno ne samo održava već i povećava svoju populaciju), (in)direktno prehranjuju ogroman broj ljudi. Neki žive od samog procesa ubijanja, neki se prehranjuju njihovim mesom, neki deru krzno pa ga prodaju, itd; tim ljudima to je jedini izvor prihoda. Druga bitna stvar jest očuvanje riblje populacije (među ostalim i bakalara kojeg uredno potkraj svake godine blagujete) koja također prehranjuje na tisuće obitelji. U redu, da se sve to može izvesti humanije, može, to priznajem.

Krzno? Ubijanje tuljana zbog krzna nikako nije glavni razlog, i to je ono što me užasno živcira kod prosvjedujmo-radi-prosvjedovanja ljudi koji šire tu neistinu. Uključite mozak - zar ste stvarno toliko glupi da mislite da je potrebno ubiti 300.000 tuljana da bi se napravilo 100.000 bundi (inače, vijek trajanja jedne bunde, uz pravilnu kemijsku preparaciju, održavanje i pohranu, iznosi više od pola stoljeća, to nisu odjevni artikli s vijekom trajanja vaših stylish traperica).

Vi koji ste se postavili kao moralne vertikale u "slučaju tuljan", što vi konkretno *činite* umjesto što tražite medijsku pozornost i prosvjedujete?

Zašto je tuljan više vrijedan od vašeg nemoćnog susjeda koji ne može sam u dućan, od vaše susjede koja triput tjedno kopa po kontejnerima prije nego što dođu smetlari da bi pronašla nešto za hranu ili od susjede samohrane majke koja uzdržava dvoje djece i nije zaposlena već tri godine?

Koliko vas je uopće zaposleno? (Glupo pitanje - nije nitko jer bi tada bio na radnom mjestu i zabavljao se plaćanjem poreza i prireza.)

Što ste KORISNO uopće učinili? Ne mislite li da bi bilo pametnije, ako ste već toliko nesposobni da ništa ne činite, prosvjedovati protiv državne politike subvencioniranja poljoprivrede ili nedostatka subvencioniranja distributera zemnog plina, glavnog sredstva za ogrjev ogromnog dijela hrvatskih kućanstava, koji će uskoro poskupiti i potencijalno stvoriti ogromnu socijalnu krizu?

Gdje je nestao čovjek?

15.03.2005. u 19:27   |   Prijavi nepoćudni blog   |   Dodaj komentar

istrijebili ga tuljani koji zbog neubijanja preplavili svijet... :)

Autor: pitamse   |   15.03.2005. u 19:24   |   opcije


Naprotiv, volio bih da eutanazija bude legalna.

Autor: forsaken   |   15.03.2005. u 19:41   |   opcije


Točno, tuljan i čovjek nisu isto.

Autor: forsaken   |   15.03.2005. u 19:44   |   opcije


Pričaš gluposti. Nemoj više.

Autor: forsaken   |   15.03.2005. u 19:49   |   opcije


Ne. Bit je u tome da se tim prosvjedima stane istrebljivanju tuljana, tj, bilo bi redu da se postigne barem kontrolirano ubijanje i korištenje istog. Način na koji ih timare je potpuno isti kao i kolinje, krvav i nesnošljiv. Mesari ubojice! Mislim Fors, da nije potrebno za preživljavanje niti meso, niti ikra, niti bunda - bez svega toga se može, samo što to ne želimo! Meni je svojedobno padalo na pamet da s frendom, nakon jednog razgovora, odemo protestirat ispred crkve nebili ukinuli crkvena vjenčanja i slične obrede kojih ljudi više nisu dostojni, ali ubrzo smo odustali.. mislim da ne bi uspjeli podiči takvu medijsku prašnu, prije bi nas odvukli u centar za poremečene ličnosti..dakle.. kome krivo kome pravo.. večina ih se skriva u svojim zagrijanim stanovima iza ekrana .. :)

Autor: _myra_   |   15.03.2005. u 20:41   |   opcije


Nije bitno što JA radim nego što rade oni koji prosvjeduju (a poanta čitavog ovog bloga je u tome da ne rade ništa i da su beskorisni članovi društva koji žive na teret države). Myro, tuljani se kontrolirano ubijaju i to ne zbog bundi nego zbog očuvanja ribljeg fonda, zbog proizvodnje kvalitetnih Omega-3 masti i životinjske hrane. Priča je samo prikazana kao krvoproliće zbog izrade bundi za bogate snobove, što je ogromna laž.

Autor: forsaken   |   15.03.2005. u 20:54   |   opcije


Znači laž je da se tuljani ubijaju bez razloga!! hm..trebalo bi obavijestiti ove što prosvjeduju :) meni ih je samo žao..mislim tuljana, jer što se mene još mi ništa nije zatrebalo od njih, a niti neće valjda

Autor: _myra_   |   15.03.2005. u 21:02   |   opcije


Tuljani se ubijaju zato što ih je mnogo i zato što postoje benefiti (već spomenute Omega-3 masti, životinjska hrana, očuvanje ribljeg fonda). Naravno da ih je i meni žao, ali nije da se radi o genocidu usporedivim s onim u nacističkom režimu, a prosvjedi šačice antiglobalista, anarhista i samozvanih prijatelja životinja nikada nisu pomogli.

Autor: forsaken   |   15.03.2005. u 21:08   |   opcije


Uostalom, što je s onim "misli globalno, djeluj lokalno"? Zašto se borba za spas životinja ne bi tražila volonterskom izgradnjom prihvatišta za napuštene životinje uz potragu za sponzorima? Valjda zato što je ovako lakše - "izađem na cestu, vičem dva sata i nosim transparent i imam čistu dušu". Otprilike kao i koncept katolicizma i njegovih šugavih ispovijedi koje magično brišu sva sranja koja je čovjek napravio... Ma fuj, bljuje mi se od sveg tog licemjerja :/

Autor: forsaken   |   15.03.2005. u 21:11   |   opcije


ne moj govoriti nikada, jer isti ti stvarno pomažu životinjama kad se dogode ekološke katastrofe ( znamo koje ), a mi ili ja samo gledam/o na Animalplanet i mislim si hebate kako tužno i ne radim apsolutno ništa..znaš kaj idem nadrobit malo kruha na prozor ( nadam se da nema veša kod susjede kat niže :)

Autor: _myra_   |   15.03.2005. u 21:15   |   opcije


postoji jedna stara izreka "besposlen pop i jarice krsti" tak i ova tvoja duboka zabrinutost :-))

Autor: vrageczg   |   15.03.2005. u 21:48   |   opcije


Myro, ovi koji prosvjeduju ne rade BAŠ NIŠTA. Oni koji stvarno nešto čine nemaju vremena za glupe, isprazne, u potpunosti bespotrebne prosvjede.

Autor: forsaken   |   15.03.2005. u 22:25   |   opcije


Ok. ali da nema njih, nebi se niti ti toliko uzjapurio i napisao blog o zlostavljanim tuljanima i ja ne bih znala da se to događa baš sada tamo negdje .. e a vidiš u tome i jest problem uvijek se nešto događa nekom drugom i negdje drugdje ..i zato podržavam prosvjede tih i takovih udruga, jer tko zna da netko ne ustane možda za koju godinu gledali bi tuljane samo na sličicama iz ex/životinjskog carstva ..

Autor: _myra_   |   15.03.2005. u 22:36   |   opcije


Tuljane ćemo gledati na tim sličicama ako Kanađani tako odluče, nema to veze s prosvjedima. Prosvjedi jednostavno ne pomažu.

Autor: forsaken   |   15.03.2005. u 22:38   |   opcije


Većinom se slažem se s myrom, iako i meni idu na živce "prosvjedi zbog prosvjeda", a stvarno nit sam sudjelovao u prosvjedima, niti ne znam ljude koji su prosvjedovali, tako da ne mogu reći ništa o tome koliko su oni bili tamo nekakvog bezrazložnog buntovništva, a koliko zbog svoje ekološke osviještenosti, pa ne želim raspravljati o tome. Al moram ispraviti jednu netočnost u blogu, vezanu uz bakalar. Istina je da se tuljani hrane bakalarom, ali ekosustavi nikad nisu baš tako jednostavni ni zatvoreni. Npr. u ovom slučaju, tuljani se, osim bakalaom, hrane i njegovim grabežljivcima, pa bi tako disbalans u populaciji tuljana zapravo mogao prouzročiti i smanjenje populacije bakalara. Sve u svemu, tom kanadskom arhaičnom pristupu "očuvanja tradicije" i morbidnom načinu zabave pod raznoraznim kvaziznanstvenim i/ili ekonomskim izlikama (kao što kaže Dr. Naomi Rose "people would spend far more money to travel to Newfoundland to view live seals breeding on the ice than they would pay for seal jerky or even a seal-skin coat.") svakako treba stati na kraj. Jesu li prosvjedi najbolji način, ne znam, ali svakako mislim da nešto treba učiniti i pozdravljam da se NEŠTO radi. No, na stranu tuljani, moram priznati da nisam uspio shvatiti zašto misliš da bi prosvjedi protiv politike vlade imali veći efekt od nekih drugih prosvjeda (bilo kakvih), kada imaš stav "prosvjedi ne pomažu".

Autor: Jitterbug   |   15.03.2005. u 23:18   |   opcije


Hehe, osim što su ljudi zaboravili da jedan tuljan dnevno pojede i preko 10 kg bakalara. Sve je to propaganda... Isto kao i "zabava" - koja mrtva zabava? Netko je provalio da je nova fora u turizmu privatno ubijanje tuljana i to je odjednom postala istina :)) I ne, mislim da ni prosvjedi protiv vlade ne bi pomogli, no bilo bi pametnije buniti se protiv stvari koje sigurno idu na štetu ljudi umjesto onih koje navodno idu na štetu ekosustava.

Autor: forsaken   |   15.03.2005. u 23:30   |   opcije


Ali propaganda čega točno? :) A "zabava" se odnosila na činjenicu da je to dio nekakve kanadske tradicije. Uostalom, poznata je stvar da čovjek uvijek prekasno otkrije štetu koju je načinio prčkanjem po ekosustavima.

Autor: Jitterbug   |   15.03.2005. u 23:39   |   opcije


Propaganda prosvjednika :) I nije dio kanadske tradicije nego pokušaj očuvanja drugog ekosustava (ribljeg) stagnacijom ovog (tuljanskog).

Autor: forsaken   |   15.03.2005. u 23:42   |   opcije


Nije bilo pitanje čija propaganda, već propaganda čega. :) Sad sam već stekao dojam da ti zapravo podržavaš lov tuljana, a poznata je činjenica da se smanjenje ribljeg fonda događa zbog njihovog pretjeranog izlova, a ne zbog tuljana. A kanadskoj vladi je jednostavnije izdati 11000 dozvola za ubijanje tuljana nego regulirati prekomjeran izlov ribe.

Autor: Jitterbug   |   15.03.2005. u 23:55   |   opcije


OK, i što sad - pustit ćeš tuljane, od kojih ljudski rod nema toliko koristi kao od riba, da živi i da se množi u milijunima, a regulacijom ulovnih ribljih kvota stvorit ćeš svjetsku nestašicu na tržištu bakalara i indirektno ugroziti posao 50.000 ljudi?

Autor: forsaken   |   16.03.2005. u 8:08   |   opcije


Kako usko i kratkoročno razmišljanje. Kao prvo, ekosustavi nisu zatvorene cjeline. Ne postoji ekosustav riba - ekosustav tuljana. To je JEDAN ekosustav koji je pak u izravnoj ili neizravnoj interakciji s drugim ekosustavima. Tuljani i ribe su lijepo koegzistirali tisućljećama godina prije, i prije nego što su ljudi počeli s ubijanjem, kada je tuljana vjerojatno bilo puno više nego sad. Prirodna ravnoteža je uvijek savršena. I nisam rekao ništa u smislu da treba zabraniti ribolov, već ga staviti u odgovarajuće okvire, jer u protivnom kroz sasvim izvjestan broj godina neće biti ni tuljana ni riba, a ni radnih mjesta. Treba otvoriti oči i shvatiti da bilo kakvo narušavanje ekološke ravnoteže indirektno i dugoročno ima itekakav utjecaj na čovjeka.

Autor: Jitterbug   |   16.03.2005. u 9:19   |   opcije


Nemoj biti isključiv - to su različiti ekosustavi (posebno riblji) koji međusobno interaktiraju. I da, bilo je dobro pred 500 godina kad je tuljana bilo 100 milijuna, ali tada nije bilo toliko ljudi, a kamoli da je ljudima bila potrebna riba u toj mjeri i da su je na taj način lovili. Nemoj sad prodavati maglu s prirodnim ravnotežama, ovime i onime - ili pobij 6 milijardi ljudi, ili pobij nešto životinja da pokušaš stvoriti balans.

Autor: forsaken   |   16.03.2005. u 9:23   |   opcije


Daj, gluposti pričaš. Cijela ljudska populacija ovisi isključivo o kanadskim ribama. I, BTW, to zaista jest jedan ekosustav jer su ribe i tuljani u izravnoj interakciji. Po definiciji (sustav interakcije živih organizama (biocenoze) s njihovom okolinom (biotopom), koji je izbalansiran. Uostalom, ne postoje znanstveno utemeljene činjenice koje govore da, primjerice, populacija bakalara opada zbog tuljana, dok je znanstveno dokazano da se to događa zbog pretjeranog izlova. I onda opet ostaje ona teza od maloprije.

Autor: Jitterbug   |   16.03.2005. u 9:45   |   opcije


Prvo, smanji hiperbole. Drugo, po tvojoj logici na cijelom ovom planetu postoji samo jedan ekosustav. Treće, ako jednom tuljanu dnevno treba 10 kg ribe, a tuljana tamo ima bar pet milijuna, to je 50.000 tona ribe dnevno odnosno 1.825.000 tona godišnje.

Autor: forsaken   |   16.03.2005. u 9:56   |   opcije


:) Prvo, to nije moja hiperbola, već se samo nadovezujem na tvoju. Drugo, na ovom planetu postoji više ekosustava koji su određeni izravnom interakcijom biocenoze i biotopom (kako bi tuljani sami po sebi mogli činiti ekosustav?). Treće, populacija bakalara opada zbog dugoročnog ribarenja i tamanjenje tuljana neće pomoći njenoj regeneraciji - http://www.fisherycrisis.com/DFO/transitions.htm http://pubs.nrc-cnrc.gc.ca/rp/rppdf/f04-079.pdf

Autor: Jitterbug   |   16.03.2005. u 10:07   |   opcije


Ne može ni odmoći, pogotovo kad taj proces ima i druge benefite.

Autor: forsaken   |   16.03.2005. u 10:13   |   opcije


Sasvim minorne. A čak postoji i velika vjerojatnost da može i odmoći.

Autor: Jitterbug   |   16.03.2005. u 10:19   |   opcije


Dakle, tvoje je rješenje pustiti tuljane da se množe i da jedu bakalar?

Autor: forsaken   |   16.03.2005. u 10:31   |   opcije


A sad više ne vjerujem da si ozbiljan. :) Pa ne jedu tuljani SAMO bakalar, zabogamiloga. A što je s haringama, koje su povezane s činjenicom da bakalar zapravo izumire zbog gladovanja. (uostalom, sve je to lijepo objašnjeno u onom dopisu)

Autor: Jitterbug   |   16.03.2005. u 10:41   |   opcije


"Dopis" je rekla-kazala, vudu-magija, hrpa nedokazanih pretpostavki i teorija. Znaš, postoje teorije koje kažu i da je vrijeme diskretno, a ne kontinuirano :)

Autor: forsaken   |   16.03.2005. u 10:49   |   opcije


Hehe. Ali taj dopis nije rađen ad hoc, već je potkrijepljen znanstvenim istraživanjima i dokazima. "vrijeme je diskretno" :)) Sad već vidim Einsteina, Hawkinga, Heisenberga, Plancka i ekipu kak jedva čeka da uleti u raspravu. xexe :)

Autor: Jitterbug   |   16.03.2005. u 10:57   |   opcije


Za svako znanstveno istraživanje i dokaz moguće je napraviti dva s oprečnim rezultatima.

Autor: forsaken   |   16.03.2005. u 11:06   |   opcije


Od dvaju oprečnih teorija, samo jedna može biti dokazana, a ako je dokazana, tada ona diskvalificira drugu.

Autor: Jitterbug   |   16.03.2005. u 11:19   |   opcije


Samo u egzaktnim osnovnim granama znanosti poput fizike i matematike. Biologija u to ne spada.

Autor: forsaken   |   16.03.2005. u 11:23   |   opcije


Hmhm... egzaktne kažeš. Pa ne znam koliko su matematika i fizika baš "egzaktnije" od biologije. Matematika je nekompletna (Gödel, Chaitin), a pojedine grane fizike su sve samo ne egzaktne (a cijela se, pak, koristi matematikom). :)

Autor: Jitterbug   |   16.03.2005. u 11:29   |   opcije


Nekompletnost ne znači netočnost. 2 + 2 = 4 u decimalnom brojevnom sustavu, bez implikacija na bilo što drugo. 2 goluba + 2 goluba = ? golubova :)

Autor: forsaken   |   16.03.2005. u 11:35   |   opcije


Eh, sad banaliziraš. :) Nego, je li mačka živa ili mrtva ili 50% živa - 50% mrtva? :)

Autor: Jitterbug   |   16.03.2005. u 11:37   |   opcije


Nemam pojma, u kutiji je :))

Autor: forsaken   |   16.03.2005. u 11:45   |   opcije


Vrlo egzaktno. :))

Autor: Jitterbug   |   16.03.2005. u 11:50   |   opcije


Znam točno u kojoj kutiji :)

Autor: forsaken   |   16.03.2005. u 12:02   |   opcije


Dodaj komentar