€ - Konfliktne teme
Ne fali ih u posljednje vrijeme. Od onih klasičnih - za kog ćeš glasati, ima li Boga, Je li abortus ubojstvo, pristup EU, pa evo sad i ova ACTA. Tu na blogu su isto neke moje teme postale konfliktne. A mogli smo svatko reći svoje mišljenje, ali ne i drugog uvjeravati kako je u krivu. Valjda se predugo družim s Englezima. Ti se ljudi prekrasno razgovaraju, baš po mojem ukusu.
Dakle, malo je sugovornika-neistomišljenika pred kojima mogu izreći svoje mišljenje, a da me ne napadnu. Jučer sam sudjelovala u jednoj kratkoj raspravi, zapravo čovjek je cijelo vrijeme pričao, nije me uopće htio saslušati, napraviti pauzu kako bih ja rekla svoje mišljenje. Usput me je i izvrijeđao. A ja sam govorila paralelno s njim, ne dajući se smesti. Uostalom, zašto bi on mene ušutkivao? Ne plaća me, nije mi nadređen, niti sam na bilo koji način ovisna o njemu. Pih.
I koji se put se stvarno pitam je li sve u redu sa mnom? Ako netko uloži svoj trud, znanje, vrijeme u nešto, napravi nešto kako bi živio od toga, a dođe netko drugi i to mu obezvrijedi, ukradne, preproda, je li to u redu? Evo, ja nekako mislim da nije. Ako nemamo običaj ući u dućan i samo pobirati s polica, nego to uredno i platimo, čak nam nije na pameti ne platiti, zašto je onda takav otpor prema drukčijoj vrsti proizvoda?
Recimo, software. Taj software netko proizvodi, netko izgubi dane i dane radeći na njemu i usavršavajući ga, i što bolji proizvod napravi to gore po njega. Jer dođu hakeri, razvale zaštite, i stvar se dijeli džabe. Kao da su provalili u zlatarnicu, uzeli nakit, i dijele ga na cesti. I to je u redu? Meni nije. Još gore od nakita - software je alat kojim se može zarađivati. Dakle, netko ukradne alat kako bi zarađivao. Kako to može biti dobro i povoljno?
Uostalom, kad gledam u povijest, primjer nek bude heroin koji je kad je sintetiziran korišten kao savršen analgetik. Dok nije vrijeme pokazalo kakvo je to zlo. Ali on je fakat dobar analgetik i danas se terminalnim pacijentima prepisuje. Dakle, od pojave heroina pa do njegovog postavljanja na pravo mjesto prošlo je neko vrijeme, vrijeme učenja. Slično je i s ostalim drogama. Dobar primjer je ecstasy i sve njegove varijante. Kod nas je prvo bio zabranjen MDMA, a i njemu je trebalo vremena da ga zabrane. Do tog trenutka zabrane vladalo je blažentvo na narko tržištu. Ecstasy je vrsta droge koja ima stotine varijanti, i sintetičari se ne predaju. Kako zakon zabrani jednu drogu, oni sintetiziraju novu. Sve za onaj period od otkrivanja pa do stavljanja na listu. Za period blagostanja narko-dilera. I narkića, nažalost. (Zato danas mnogi imaju spržen mozak ecstasyjem).
Tako gledam i razvoj interneta. Internet odrasta, više nije beba, ima dječjih bolesti, ali vrijeme je i da on sazrije. Da se i tu reda napravi. Vrijeme blagostanja za hakere bi trebalo proći. Svi smo koristili prednosti tog velikog nereda, ali red je da to prestane, jer znamo što je piratstvo.
Problem je što se ljudi u glavama teško prešaltavaju. Ako je nešto do jučer bilo besplatno, red je da bude uvijek besplatno. Tako većina misli. A ne bi trebalo biti tako. Bilo je besplatno zbog nereda. I mnogi su time oštećeni. I nek budemo sretni da smo nešto ušićarili, ali vremena se mijenjaju. I iskrica se počela naplaćivati. Da je moja, i ja bih je naplaćivala. Doduše, poradila bih i na ponudi, a ne samo rezanju usluga.
Gledano iz drugog kuta, ako želimo da se naš rad cijeni, da nam pristiže novac i vrijednost, i mi moramo cijeniti tuđi rad i plaćati koliko vrijedi. Tko samo gleda kako će nešto dobiti džabe, neće niti sam imati, neće mu dolaziti novac. Stara židovska pravila.
17.02.2012. u 20:00 | Editirano: 17.02.2012. u 20:49 | Prijavi nepoćudni blog | Dodaj komentar
10000 puta više ljudi gine u prometnim nesrećama nego od heroina, treba li onda zabraniti vožnju?
ratovi se vode, djeca umiru
samo u libiji je Zapadni civilizirani svijet pobio 25000 civila i sravnio sa zemljom grad SIRTE, da takvo razaranje još nije viđeno od razaranja dresdena(opet tih naprednih zapnih sila)...
i ti meni pričaš da je herion problem jer od njega umre par tisuća ljudi na cijelom svijetu
sloboda je u izboru
Autor: gradski_otac | 17.02.2012. u 20:07 | opcije
Za vožnju postoje stroga pravila, ako nisi primijetio. Imaš ceste, trake, križanja, semafore, prometne znakove. Ajd si zamisli vožnju bez svega toga. A što se tiče heroina, daj ga svojoj djeci. Pa mi pričaj o slobodi izbora.
Autor: Europica | 17.02.2012. u 20:11 | opcije
argument o pravilima je onak nikakav(da ne velim neku grublju riječ)
pravila se krše svakodnevno u vožnji, kao i u konzumaciji heroina
i šta ti to govori?
ali vidim da je rasprava besmislena jer je heroin zlo(tako kaže svemoćna televizija), a bombardiranje ljudi u 21 stoljeću je ok(isto tako kaže televizija)
sori, ali ovi što uzimaju heroin sami su tako odlučili
a ovi koji umiru zbog bombardiranja nisu
Autor: gradski_otac | 17.02.2012. u 20:19 | opcije
Ok. Smatram da je heroin smeće, i ne moraš misliti kao ja. Ti ga izaberi ako želiš.
A što ćeš ti poduzeti u vezi s tima jadnicima koje bombardiraju? Ili već poduzimaš? I zašto njih navodiš ovdje?
Autor: Europica | 17.02.2012. u 20:23 | opcije
njih navodim jer vidim da ti navodiš samo stvari koje si od nekog čula, a da nisi uopće malo zagrebala površinu i pročila o čemu se tu zapravo radi
a da ti dokažem koliko si površna u svojim analizama, naveo sam to bombardiranje, jer kao jednog dušebrižnika o slobodi i zaštiti prava softweraša, trebalo bi te više brinuti pravi problemi u svijetu
Autor: gradski_otac | 17.02.2012. u 21:01 | opcije
Gradski oče, a zašto ja trebam pisati o temi koja tebe očito muči? Pa daj ti o njoj piši, nadugačko i naširoko.
A nisi se osvrnuo na ACTA-u. Znači, ne stojiš baš dobro s tim kad skrećeš temu.
Autor: Europica | 17.02.2012. u 21:22 | opcije
Oče, a kaj misliš o zadnjem paragrafu?
Autor: Europica | 17.02.2012. u 21:26 | opcije
ACTA je napravljena da bi se konačno internet mogao staviti pod kontrolu jer je naraso prevelik i na njemu ljudi mogu izmjenjivati informacije koje se ne mogu čuti i vidjeti na televiziji i novinama...
recimo prosvjedi protiv EU u Bugarskoj, rumunjskoj, mađarskoj, koji su se dešavali prije referenduma...
druga stvar u vezi ACTA-e je ta da su veleposlanici EU zemalja potpisali taj ugovor, bez da su ga pročitali, sori, mei je to glupo gotovo jednako kao i HR koja je pristupila EU, a da niko u vladi nije pročitao Lisabonski sporazum...
a što se tiče zadnjeg paragrafa
novac i vrijednost...
jedina vrijednost na ovome svijetu je ljudski rad
a novac je izmišljen kako bi se ljudski rad omalovažio i kako bi ljudi počeli misliti da novac ima vrijednost. sad da li su to smislili židovi ili ne, neka je druga tema
evo ti jedna sasvim jednostavna usporedba
vrhunski stolar će napraviti jednu stolicu za recimo sat vremena
bio on indijac, amerikanac, norvežanin ili rumunj
ali neće svi biti isto plaćeni novcem
znači ljudski rad je konstanta
a novac je imaginarna vrijednost
a da se samo nadovežem na židove
razlog zbog kojih oni vladaju financijskim institucijama ti je vrlo jednostavan. naime kršćanstvo i islam u svojoj osnovi zabranjuju lihvarenje jer je ono nemoralno i protivno čovjeku...naravno židovska vjera nema tih zabrana i zato su oni od davne povijesti posuđivali novac uz kamatu i bogatili se na patnji ljudi
posuđivanje novca na kamatu je ideja da se bogati bogate na račun siromašnih
Autor: gradski_otac | 17.02.2012. u 21:43 | opcije
..uuu..ovo je fakat tema za široku raspravu..i svašta bi se dalo reć. Osobno, jesam u konfliktu..:)..i server, i sve radne stanice i lapovi, svi imaju original Prozore..al' recimo, bez Pirate Baya ne znam kak bih preživjela :)
..opet, kad gledam industriju mjuze..i ti ljudi od nečeg valjda trebaju živjeti ako se već, kao neke grupe, nisu odlučili besplatno stavit na youtube i podijelit svoja djela tek tak..iz čovjekoljublja :)..Nasuprot tog, ne podržavam plaćanje radio pretplate na sve aparate ..pa ne slušaš nego jedan samo u datom trenu..je, fakat je tema ono..etc..
Autor: Mimsy | 17.02.2012. u 21:46 | opcije
Piše li u ACTA-i da će zabraniti blog? Ili izražavanje vlastitog mišljenja?
Na kojoj si ti razini ako stolac cijeniš samo po uloženom radu? Pa to nije valjda ni Marx više radio. Jer onda jedna kula od karata visoka dva metra vrijedi možda više od stolca. A tek valjanje kamena uzbrdo?
Stolac vrijedi onoliko koliko je netko spreman za njega platiti.
Autor: Europica | 17.02.2012. u 21:57 | opcije
mimsy
muzika postoji odavnina i svirači su oduvijek(i dan danas) zarađivali na svojimsvirkama
znači ljudi su dolazili slušati i gledati glazbeno scenske nastupe talentiranih izvođača
na isti nači postoji i kazalište
umjetnici glumci, su postavljali svoje predstave i ljudi su dolazili i to gledali
i naravno plaćali za sve to
e onda su došle u igru koorporacije koje su htjele zarađivati na muzici, i predstavama, ali to nikako nisu mogli, sve do izuma ploča i filma
eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
pa kad ih je onda krenulo. mogu snimati muziku i filmove na medije i prikazivati iste bez potrebe za izvođačima i zarađivati na njihovom talentu
dan danas je jedan muzički medij cijene cca 20USD, a izvođač dobije samo 1USD od tog medija
pitam ja tebe sada, koga se kao "pljačka" u tom "ilegalnom" skidanju muzike sa neta?
Autor: gradski_otac | 17.02.2012. u 21:57 | opcije
Pa i na kruhu zaradi hrpa ljudi. ALi to znači i nekoliko radnih mjesta. To znači da i ti vjerojatno imaš posao u jednom takvom nizu. Zato što puno ljudi živi od glazbenika, danas je glazba dostupna gotovo svima
Nekad su postojali apotekari koji su svoje znanje prenosili s koljena na koljeno. A danas - farmaceutska industrija.
Autor: Europica | 17.02.2012. u 22:02 | opcije
europica
šta to znači da nešto vrijedi koliko je neko spreman za to platiti?
platiti u čemu? u dolarima koje amerika štampa kao i juga 80tih?
samo što sto mi imali hiper inflaciju a oni nemaju
ko određuje vrijednost određenog papirića na kojem pišu neke brojke?
ja ti velim ovo, iako je stolica bilo glup primjer, uzmi 100kuna ili 10.000kuna
pa sjedni na njih i ručaj, ili piši na kompu
ili uzmi stolicu pa sjedni na nju
sustav je kriv i naopak i svi vi još uvijek niste svjesni koliko je naopak
a u vezi ACTA-e
evo ti par informacija koje nećeš čuti na teveu niti od vrlog Josipovića
Član 23 omogućio bi državama potpisnicama uvođenje krivičnih kazni za besplatne aktivnosti, jer bi one, prema ovom sporazumu, trebalo da se sprovode samo na „komercijalnoj bazi“: tako bi od nas moglo da se traži da plaćamo za slanje imejlova, ili za međusobno deljenje fajlova.
Član 27 čak propisuje i „brzu akciiju za sprečavanje budućih prekršaja“ bez izlaska pred sudiju, i prepušta vandržavnim akterima zaduženja policije (prismotru i sakupljanje dokaza) i pravosuđa (sankcije); ovaj isti član, koji se bavi „masovnom distribucijom falsifikovanih dela“ zabranio bi čak i blogove, P2P mreže i besplatan softver.
Član 36 propisuje stvaranje nekakve opskurne „ACTA komisije“, koja bi, prema Članu 42, bila zadužena da primora države koje nisu potpisale sporazum na njegovo poštovanje, a mogla bi čak i da menja sadržaj sporazuma, bez kontrole nacionalnih parlamenata!
sad ti meni reci
jesi li i ti ovako podrobno istražila tu temu prije nego si počela pisati o njoj?
Autor: gradski_otac | 17.02.2012. u 22:03 | opcije
europica
sa svakom izjavom vidim da uopće nemaš pojma u kakvom svijetu živiš
farmaceutska industrija je industrija bolesnih
pošto si svjesna da se sve bazira na profitu, zar se nikad ne zapitaš kako to da je farmaceutska industrija tako bogata? zar misliš da je njima u interesu ljude kompletno izlječiti? pa kad bi to napravili onda bi ta industrija brzo propala. njima trebaju bolesni, jer samo tako mogu dobro zarađivati, a sori to nije osnova lječenja
nekoć su travari dijelili svoje znanje sa svima, nije bilo patenata i zabrane da neko drugi radi taj ljek. ako je jedan travar iznašao neki lijek, on ga je odma podijelio sa svima, jer je htio pomoći ljudima da ozdrave, a danas farmaceuti samo gledaju na zaradu, a ne na pomaganje ljudima
Autor: gradski_otac | 17.02.2012. u 22:10 | opcije
Eh, sustav je kakav je, naopak ili prav. Ali treba preživjeti. Nije sve ni u prirodi fer, jel tak?
A kaj se ACTA-e tiče, ne kužim ti ja te članke, znam da je zbog ovog srednjeg bilo neke frke jer je pravno nejasan. Za svaki tanki zakon ionako postoji debelo tumačenje zakona, a ACTA je još friška. A što se tiče slanja mailova, pa to ionako već plaćamo. Kroz internet pretplatu. Koja nije zanemariva.
Autor: Europica | 17.02.2012. u 22:12 | opcije
na kruhu zaradi hrpa ljudi
i?
imaš na svakom kruhu točno napisane sastojke i možeš si ga sama doma napraviti...
ali evo da ti velim i nešto o kruhu
to možeš odma sutra provjeriti u bilo kojem dućanu
svi(znači apsolutno svi kruhovi) se rade od brašna T-550
znači bijelog brašna poluoštrog, a onda se dodaju aditivi, pa postanu kukurzni, kalnički, alpski i šta ti ja sve znam
mislim ono fak
zašto nam ne vele, da je kukuruzni kruh ustvari bijelo brašno i aditiv, nego mi mislimo(i vjerujemo) da je taj rađen od kukuruznog brašna
a zašto to rade?
pa zato da bolje zarade, ne ona teta kaj prodaje kruh nego oni na vrhu piramide
Autor: gradski_otac | 17.02.2012. u 22:14 | opcije
u prirodi je sve fer, nije fer samo u umjetnim sustavima koje je izmislio čovjek radi manipulacije nad prirodom, i ljudima
vidim ja da tebi ACTA nije jasna, ali vidim i da ti nije jasno da zauzimaš stav u vezi nečega što uopće nisi proučila, nego na osnovu rekla kazala(na teveu) i u raspravama sa ljudima koji isto tako znaju samo ono što su pročitali u jutarnjem zauzimaš stav za koji si potpuno uvjerena da je ispravan
Autor: gradski_otac | 17.02.2012. u 22:17 | opcije
Oče, sad si me već ozbiljno zainteresiral kak ti preživljavaš u ovom okrutnom današnjem svijetu. A da budeš čiste savjesti.
Autor: Europica | 17.02.2012. u 22:18 | opcije
Nisam proučila ACTA-u, no ACTA me isnpirirala za današnji zapis. Ako si primijetio, ne pišem o ACTA-i, spomenula sam je. I dalje stojim iza toga da treba poštivati tuđe i da je piratstvo loše. Koliko duboko ide ACTA i koje su joj sve skrivene namjere, ne znam, ali sigurna sam da ne znaš niti ti. U to ne ulazim. Ali da je ovo kako danas internet funkcionira ok, nije skroz. Treba napraviti reda.
Autor: Europica | 17.02.2012. u 22:22 | opcije
iz svega ovoga tvoje pitanje je kako ja preživljavam?
c c c c c c c
ja živim na način kako ti nebi mogla shvatiti nit je to potrebno
ali ja sam od malena uvijek želio znati zašto je nešto tako ili onako
i odgovor zato jel to svi znaju da je tako mene ne zadovoljava
ja se uvijek pitam zašto...
ako zbog ničeg drugog, eto tek toliko da nemogu samnom manipulirati kao sa ostatkom teve programiranih ljudi
Autor: gradski_otac | 17.02.2012. u 22:23 | opcije
piratstvo je loše...
naravno da je loše
ali ti postavljaš krivo stvari
sustav je postavljen tako da je potrebno piratstvo
zamisli ideju da je, kad je izumljen kotač, neko mogao zabraniti svima da koristi taj kotač, jer eto, on ga je izumio i svi mu moraju plaćati da bi imali pravo raditi kopije tog kotača
apsurdno, zar ne?
Autor: gradski_otac | 17.02.2012. u 22:26 | opcije
Da, i u čemu je problem? I ja razmišljam na svoj način, promišljam što je ok i što nije. No, stalno mi daješ neke etikete kao - nemam pojma, ne mogu shvatiti, ne razumijem itd.
Autor: Europica | 17.02.2012. u 22:26 | opcije
Da, kriminal je potreban da policija ima radna mjesta. Utoliko.
Autor: Europica | 17.02.2012. u 22:28 | opcije
Oče, očito nisi jedan od izumitelja kad tako olako shvaćaš patentnu zaštitu. Ili si majka Tereza pa bi sve svoje podijelio nesebično. Ok, i toga ima. Pogotovo ako su ti starci dobrostojeći.
Autor: Europica | 17.02.2012. u 22:30 | opcije
nema problema
ja mogu samo vidjeti iz onog gore napisanog da o ničemu, ali apsolutno o niti jednoj temi gore navedenoj nisi napravila niti površno istraživanje a imaš čvrsti stav. stav koji nam nameću mediji.
evo ti još jedan primjer
MDMA
na velika zvona je oglašeno kako izaziva tumore, spaljen mozak, i teška oštećenja
a onda nakon 10 godina lobiranja znanstvenika(ima ih još koji nisu podlegli pritisku), priznato je da MDMA nije niti 1% štetna koliko se željelo prikazati. e sad, ne kažem ja da li je nešto štetno ili nije, ali fak zašto je bilo potrebno nešto tako stigmatizirati i lagati? pogotovo ako znaš da je aspartame(umjetni zaslađivač) taj koji je štetan, a o njemu niko ništa ne piše...
svaki sintetički proizvod je štetan, pa tako i MDMA, ali u malim dozama ga tijelo može apsorbirati
i evo recimo još jedna zanimljivost u vezi MDMA, koji sigurno neznaš
korišten je dugi niz godina od farmaceutske idnustrije u USA i EU(dok su imali patent na njega naravno) za terapije kod ljudi koji imaju problema sa komunikacijom u braku ili su pred rastavom. a zato jel MDMA otpušta one neke kočnice u mozgu pa ljudi postanu susretljivi i pričljivi...
zanimljivo
Autor: gradski_otac | 17.02.2012. u 22:35 | opcije
hihihihihihihi
ja nemam apsolutno ništa
čak ni roditelje, a još manje da sam dobro stojeći
kriminal i policija
evo ti još jedna tema o kojoj nemaš pojma
kriminal nastaje u društvima u kojima je neravnopravno podijeljeno bogatsvto
i 90% kriminala nastaje zbog imovine
ali to je opet jedna toliko opširna tema koju ionako nebi shvatila
Autor: gradski_otac | 17.02.2012. u 22:38 | opcije
izumitelji i patenti
izumitelji postoje od kad postoje ljudi
a patenti postoje otkad je počela industrijska revolucija
patente nisu izmisliti izumitelji nego lihvari da mogu zarađivati na tuđim izumima
kad je pleme skužilo kako se pali vatra, podijelili su sa svima taj izum
kad je neko izumio način da se radi bakreno oruđe
to je podijelio sa svima
na isti način i građevinama
pa sa odjećom
itd itd
al ionako mi uzalud trud
jer ti si to sve već proučila
puno knjiga o tome pročitala
pa znaš kako je najbolje
Autor: gradski_otac | 17.02.2012. u 22:41 | opcije
Kaj god napisem bez veze ti je. Zakaj gubis vreme onda tu?
Autor: Europica | 17.02.2012. u 23:21 | opcije
Ma vidim da me hoces isprovocirati, ali ne da mi se natezati.. a nisi ni kavalir
Autor: Europica | 17.02.2012. u 23:28 | opcije
zar od svih informacija koje sam se potrudio podijeliti sa tobom
zi samo vidiš provokaciju????
želim ti pomoći da otvoriš oči, da počneš sama razmišljati
a ti sad na osnovu svih argumenata koje sam ti dao nemaš ništa drugo reći osim da nisam kavalir
ja sam pročitao tvoj tekst
i shvatio da želiš konstruktivnu raspravu, a ne nadglasavanje
zato sam ti ju i ponudio
svoje razloge i argumente sam ti na široko objasnio, a ti meni nisi dala niti jedan argument da je ono o čemu si pisala ispravno i zašto je to tako i zašto ti misliš da je to tako
ili si ti samo na kraju htjela da se svi slože sa time što ti kažeš i to je to?
Autor: gradski_otac | 18.02.2012. u 0:13 | opcije
Uh jos jedan koji mi zeli otvoriti oci. Naj se ljutiti, ali ja vidim samo da mlatis bez neke veze s mojim tekstom. A i bez veze s realnoscu.
Autor: Europica | 18.02.2012. u 7:02 | opcije
kako to vidiš?
zašto reciomo ne primiš barem jednu temu i dokažeš mi da sam u krivu
ti sve znaš samo zato jer to kao svi znaju i tako je jer su rekli na teveu...
evo od svega gore napisanoga
najlakše ti je provjeriti ovo za kruh
zar ti nemaš onaj duh istraživanja i dokazivanja u raspravi kad možeš drugoj strani dokazati da je u krivu?
da mi možeš svojim protuargumentima dokazati kako nemam pojma o ničemu
znam da sudjeluješ u raspravama sa nekima koji su inferiorniji od tebe i dokazuješ im kako si ti u pravu, pa daj sad to i meni napravi. dokaži mi da sam u krivu. uzmi makar jednu temu od onih silnih gore. prouči ju, nađi na internetu neke podatke, pročitaj koju knjigu, vidi nešto uživo sama za sebe i dokaži mi da sam u krivu...
a zadnja rečenica je tipična za one koji nemaju šta reći, nego žele bez dokaza i znanja zatvoriti raspravu kako se nebi dalje blamirali svojom neupućenosti i neznanjem
Autor: gradski_otac | 18.02.2012. u 10:29 | opcije
Oce, a zasto bih ja tebi bilo sto dokazivala? Ti razmisljaj na svoj a ja cu na svoj nacin. Ako si nesto vidio zanimljivo u mojem tekstu ok a ako nisi opet ok.
Autor: Europica | 18.02.2012. u 13:51 | opcije