Najnovija saznanja o lastavicama
Želio bih proširiti spoznaju o transportu kokosovih oraha pomoću lastavica.
Uvriježena je ideja da europska lastavica ne može nositi kokos na velike udaljenosti. Ne zato što ga nema za što primiti, već zbog jednostavne činjenice koja leži u omjeru težina. Prosječna lastavica, koja teži maksimalno 250 g, nije u mogućnosti nositi kokosov orah mase pola kile. Da bi zadržala horizontalnu brzinu, lastavica bi trebala zamahnuti krilima 43 puta u sekundi.
Postojale su ideje da bi afrička lastavica mogla nositi kokosov orah, ili da bi to čak mogle i dvije europske lastavice, ako se posluže puzavcem.
Budući da je od tog istraživanja prošlo dosta godina, postoje i neka nova saznanja vezana uz to. Trebalo bi reći nešto o horizontalnoj brzini tih lastavica. Afrička lastavica leti različitim brzinama od europske, kao što se i uzorak njihova letnog plana u mnogočemu razlikuje.
Najnovija istraživanja pokazala su kako nam je tehnološki napredak omogućio da bolje razumijemo lastavice, pa se u skladu s time dogodilo i znatno unaprijeđenje njihove sposobnosti nošenja kokosovih oraha na ogromne udaljenosti, što nam donosi sigurnost da svi zahtjevi za kokosovim orasima na ovim područjima u svakom trenutku budu zadovoljeni.
Da bi ovo bilo ostvarivo, potrebno je imati poveći broj voljnih lastavica koje su spremne žrtvovati svoje vrijeme kako bi se organizirale u golema jata-konvoje i tako prenosila kokosove orahe na određeno ili neodređeno vrijeme, tj. na ono vrijeme koliko one to žele.
Moderna tehnologija nam, nadalje, omogućuje da se lastavice do neke mjere modificiraju. To se najčešće rješava spajanjem lastavice na 50-njutnski raketni pogon, što na prosječnoj lastavici rezultira akceleracijom od 200 m/s/s, ako zanemarimo otpor zraka. Doduše, bilo je prijava određenih lastavica koje su viđene u zrakopraznom prostoru geostacionarne orbite Zemlje, što je potvrdilo neke sumnje da se lastavice, osim što su vrlo dobri letači unutar atmosfere, iznimno dobro snalaze i u zrakopraznom prostoru.
10.01.2005. u 13:16 | Prijavi nepoćudni blog | Dodaj komentar
jebale te lastavice :)
Autor: liberto | 10.01.2005. u 13:15 | opcije
ovo nije c/p jel'da? onda FYI, spoznaje, saznanja su, vele, strana rijec...
Autor: prilagodjen | 10.01.2005. u 13:20 | opcije
Bolje ga jebao kokos.
Autor: forsaken | 10.01.2005. u 13:20 | opcije
A baš ste mi zabavni ovak zbunjeni. :) Šteta... No, siguran sam da će barem kolajah i equilibrium shvatiti, kad već nitko drugi nije sposoban. ;)
Autor: Jitterbug | 10.01.2005. u 13:29 | opcije
ma mogle bi one to, samo mislim da je ukrcaj kokosa problem, trebalo bi ih nakrcat u letu..mislim..
Autor: blazh | 10.01.2005. u 13:33 | opcije
Interesantna ideja. Znači, misliš ne da drže kokos, u klasičnom smislu, već da ga nose na leđima.
Zanimljivo...
;)
Autor: Jitterbug | 10.01.2005. u 13:37 | opcije
Da, da, vrijedan pokušaj autora bloga, da olakša i što više pojeftini prijevoz kokosovog oraha do krajnjeg odredišta. Cijenim trud da se od lastavice napravi nosač kokosovog oraha. Samo me zanima, a gdje bi se to montirao lastavici raketni pogon, a samim tim se i otvara pitanje, kako bi se riješilo napajanje tog raketnog pogona. Zanimljiva tema, vrijedna ozbiljne akademske rasprave :)
Autor: grancigula | 10.01.2005. u 13:40 | opcije
Pa gledajte, kolega. Da, prvo bih se zahvalio vama i svima ostalima na interesu za ovu goruću i iznimno važnu temu.
Obično se prvo nameće neizbježno pitanje vertikalne brzine kako europske, tako i afričke lastavice. U nekim slučajevima (ako lastavica izrazi takvu želju) čak nije niti potrebno montirati raketni pogon. Ako je lastavica zdrava, voljna, ako nije lijena, itd. U ostalim slučajevima se pribjegava raketnom rješenju. Ovisno o težini lastavice, praktički je dovoljan jedan znažan 50 N impuls kako bi lastavici dao "a push".
Autor: Jitterbug | 10.01.2005. u 13:46 | opcije
uzmi mene umjesto lastavice, brzi i kvaliteno ih tamanim, mislim kokooooooose:))
Autor: _____________ | 10.01.2005. u 13:46 | opcije
Svakako kolega, ali koliko bi taj poticaj bio dovoljan lastavici da prenese kokosov orah, od recimo New Yorka pa do Mrduše donje. Sumnjam uvaženi kolega da bi to bilo dovoljno. Mislim da bi trebali se okrenuti alternativnim solucijama i ekološki prihvatljivijim rješenjima pogona lastavice, pa stoga predlažem izradu posebnog solarnog kostima za lastavice koji bi davao potrebnu energiju i ubrzanje koje je prijeko neophodno za što sigurniji transport kokosovog oraha, sa posebnim naglaskom na zaštitu okoliša.
Autor: grancigula | 10.01.2005. u 13:54 | opcije
možda da se europske lastavice ograniče samo na orahove orahe? a da eksploatirane budu za kokos samo afričke, ipak je tamo jeftinija radna snaga..kao i ptice..
Autor: blazh | 10.01.2005. u 13:54 | opcije
Prijedlog kolege blazha je vrijedan daljnjeg razmatranja, jer bi to svakako značajno snizilo troškove transporta kokosovog oraha.
Autor: grancigula | 10.01.2005. u 13:57 | opcije
Hvalevrijedan prijedlog, svakako. Doduše, ja sam se uvijek zalagao za slobodu lastavica, a žalosna je činjenica da se sve manje istih odlučuje za taj težak posao transporta kokosa. Trend je naglo pao kada se dogodila katastrofa s jednim eksperimentalnim raketnim pogonom, tako da, u svakom slucaju, i prijedlog o alternativnim propulzijskim rješenjima predložen od kolege grancigule srdačno pozdravljam.
Autor: Jitterbug | 10.01.2005. u 14:00 | opcije
Hvala kolegi Jiterbugu na podršci te ga oim putem pozivam na znanstvenu suradnju koja bi rezultirala naglim povećanjem prometa transporta kokosovog oraha sa lastavicama. Želim istaknuti da ponuđeno rješenje je svakako dobro, jer time i povećavamo sigurnost same lastavice, što bi dakako, rezultiralo i povećanim interesom samih lastavica za takovu vrst posla.
Autor: grancigula | 10.01.2005. u 14:07 | opcije
Upravo sam osnovao sindikat lastavica.
Autor: forsaken | 10.01.2005. u 14:08 | opcije
Dakako forsaken da se ova rasprava vodi upravo zbog samih lastavica, da mi, akademski obrazova svijet, pokušamo što više svojim idejama olakšati lastavicama taj težak posao. Nadam se da ćemo vrlo usko surađivati sa Vašim sindikatom, i da ta suradnja neće biti tvrda poput, kokosovog oraha na primjer.
Autor: grancigula | 10.01.2005. u 14:11 | opcije
Ako nam se ne povisi plaća za 20% i broj dana godišnjeg odmora za pet, stupamo u štrajk. Rok odluke uprave je do sutra.
Autor: forsaken | 10.01.2005. u 14:12 | opcije
Hvala, kolega gracigula, na pozivu. Ja ću objeručke prihvatiti vaš poziv, jer smatram da je to u najboljem interesu, kako lastavica, tako i svih ostalih stanovnika ovog planeta. Unutar suradnje, biti će potrebno osnovati povjerenstvo sastavljeno od nadasve stručnih i sposobnih ljudi potkovanih izuzetno dobrim znanjem iz sfera raketne tehnologije, ekologije, botanike i zoologije, koje će razraditi i realizirati vašu ideju u nešto što će na poslijetku svima biti od izuzetne koristi, pa tako i od izuzetnog zadovoljstva.
Autor: Jitterbug | 10.01.2005. u 14:14 | opcije
Svakako kolega, kao što ste Vi objeručke prihvatili prijedlog, tako i ja objenožno prihvačam da se uhvatimo tog teškog posla na dobrobit svih nas, a najviše nam, naših milih lastavica.
Autor: grancigula | 10.01.2005. u 14:16 | opcije
Naravno, elektrotehnike i energetike, zračnog prometa i aerodinamike zaboravih nadodati.
Kolega forsaken, nadam se da ćemo riješiti ove sitne probleme koji nas trenutno tište. Uvođenjem novog propulzijskog rješenja biti će moguće povećati plaće lastavicama, budući da se tu radi o krajnje ekonomičnoj tehnologiji.
No, nažalost, kako stvari sada stoje, plaće se u par sljedećih mjeseci neće moći povisiti. Iskreno nam je žao.
Autor: Jitterbug | 10.01.2005. u 14:18 | opcije
Hell, why should we fly? Hell, no, we won't go!
Autor: forsaken | 10.01.2005. u 14:19 | opcije
Sjećam se, nije baš ni tako davno, jedan je tako sindikalista počeo sa ovakvim nesuvislim pričama..riješili smo ga bez problema..mislim da se zvao Hoffa..
Autor: blazh | 10.01.2005. u 14:21 | opcije
Kolega Forsaken, molim Vas da to shvatite kao maleno odricanje za bolje sutra lastavica. Nakon što ispitamo kao djeluje novi pogon, ako se pokaže dovoljno kvalitetnim, vrlo rado bi pristupili pregovorima za potpisivanje novog Kolektivnog ugovora koji bi bio sačinjen na dobrobit svih lastavica koje se bave sa tim poslom.
Autor: grancigula | 10.01.2005. u 14:22 | opcije
Gospodine blaž, naša udruga ne pribjegava takvim metodama, da bi se riješili nepotrebnih ljudi koji bi mogli biti eventualna smetnja ovom našem malom projektu. Skupina smo entuzijasta koji slijep vjeruju u ljudsko bolje sutra i ne samo ljudsko nego i lastavičje.
Autor: grancigula | 10.01.2005. u 14:24 | opcije
The Boston Coconut Party... Svi vaši kokosovi orasi upravo su bačeni u more.
Autor: forsaken | 10.01.2005. u 14:25 | opcije
eto ti sad, gdje su kokosi? a vi vjerujte i dalje:))
Autor: blazh | 10.01.2005. u 14:26 | opcije
Molim vas. Zamislite radni dan bez spaljenog perja, bez ispucanih nogu, bez umornog dahtanja prilikom slijetanja. Potrebno je malo strpljenja i vašim patnjama će doći kraj. Na pomolu je jedan kolosalni prevrat u lastavičinom životu. Zamislite koliko će vaše obitelji profitirati... Mi smo spremi čak ponuditi i prototipe odijela vašim obiteljima, kada budu gotovi. Ali morate nas razumijeti; povećanje plaća u trenutnim uvjetima jednostavno nije moguće. To bi dovelo do kraha naše ekonomsko-političke mreže i, s vremenom, sve bi lastavice izgubile posao. Ovo činimo vama za boljitak.
Autor: Jitterbug | 10.01.2005. u 14:26 | opcije
Za boga miloga! Zapreašten sam!
Autor: grancigula | 10.01.2005. u 14:27 | opcije
Hell, why should we fly? Hell, no, we won't go!
Autor: forsaken | 10.01.2005. u 14:27 | opcije
Hell, why should we fly? Hell, no, we won't go!
Autor: forsaken | 10.01.2005. u 14:27 | opcije
Hell, why should we fly? Hell, no, we won't go!
Autor: forsaken | 10.01.2005. u 14:27 | opcije
Naravno kao i svugdje mislim da se radi o sitnim interesima pojedinaca i njihovim koristima a na štetu lastavica.To je za svaku osudu i predminijevam da se radi o nekakovoj uroti, sa ciljem da pojedinac ili manja grupa njih izvuće materijalnu korist, a na štetu lastavica.
Autor: grancigula | 10.01.2005. u 14:29 | opcije
A nezahvalnih li beštija. Sad već sumnjam u odluku da se u takve svrhe zapošljavaju lastavice. Mogli smo uzeti neke manje ćudljive ptice. Recimo sove ili patke.
Autor: Jitterbug | 10.01.2005. u 14:32 | opcije
Do daljnjega smo u štrajku, gnijezdimo se i lovimo komarce.
Autor: forsaken | 10.01.2005. u 14:34 | opcije
Da, da, da, kolega. Ispravno ste zaključili. Ja sam nepotrebno istrčao sa osudom, što je za svaku osudu. Ovom prilikom nudim ostavku, kako bi pokušao ispraviti svako eventualno zlo proizašlo iz mojih riječi.
Autor: Jitterbug | 10.01.2005. u 14:34 | opcije
Kolega Jitterbug ne dozvolite da Vas ove malene teškoće izbace iz takta.Imate svu moguću podršku članova naše udruge i preporučamo da se ne obazirete na te sitne ekscese.
Autor: grancigula | 10.01.2005. u 14:44 | opcije
laste moraju da lete i nose orahe e da bi hrabri vitezovi u potrazi za gralom imali na čemu jahati :)
Autor: allein | 10.01.2005. u 22:12 | opcije