€ - PROTIV vs. ZA

Neki dan bio blog o tome kako moramo ustati protiv nečega.. Mislim, kapitalističkog iskorištavanja. Danas, vidim, govori se protiv vjernika, protiv vjere..

Još nakon ovog prvog 'protiv' razmišljala sam si: kakva je to borba PROTIV nečega? Kakva je šansa za uspjehom borbe PROTIV nečega? Mene moji odgojili, a imam i takav program, da jednostavno ne razumijem to PROTIV. Slično je s NE VALJA. Da, i?

Što nudimo kad smo PROTIV? Za što se netko može uhvatiti ako tražimo od njega da bude - PROTIV? Pomišljam na one akcije u Zagrebu gdje smo se borili PROTIV Horvatinčića (nije zaslužio niti veliko slovo), ali nismo rekli što želimo umjesto toga. Borili smo se protiv i u onome - Stegnite vi remen - bando lopovska.. I - što je tu afirmativno? Imamo samo taj PROTIV!

Tako i ateisti. Oni ne vjeruju u Boga, i PROTIV su vjere i vjernika, kako vidim. Pih. I kaj s tim ako su oni protiv? Ništa, jer ne nude ništa drugo. Ne nude niti sami sebi. Niti ne vide nešto drugo. Oni koji su tvrdili da je Zemlja ravna ploča, imali su barem tu ideju. Jedni misle ravna, drugi okrugla. To mi je ok. Ali biti protiv da je okrugla, a nemati ideju kakva zapravo jest, to mi je u najmanju ruku - skučeno.

Stari je lijepo napisao ideju socijalističke revolucije: TVORNICE RADNICIMA. To je jasna, afirmativna poruka. I nije čudo što je revolucija uspjela jer je ljudima bilo jasno što se želi postići. Ali biti PROTIV nečega, a nemati viziju ZA što, izgubljena je bitka unaprijed. Jer ne postoji smjer u kojem treba ići. Može se lutati kao guske u magli, vikati, i - niš.

To mi je kao ono: ne znam što hoću, ali znam što neću. Da, i kaj to meni govori? Ili njemu samom? Niš. Nema smjera, i nema tu sreće.

06.05.2012. u 12:43   |   Editirano: 06.05.2012. u 12:45   |   Prijavi nepoćudni blog   |   Dodaj komentar

imaš pravo, ništa nema od protiv ako se ne ponudi drugi sadržaj...nisam se javila jer se osjećam prozvana)))) niti sam danas nešto revolucoinarna..

ali nekad moraš jasno reći PROTIV toga nečega i to je velik napredak ponekad, makar nemao viziju boljega, moraš jasno dići glas protiv nečega..i nije lako ponudit rješenje..naprimjer, ako si protv pedofilije o čem se naveliko priča..što ćeš ponuditi kao RJEŠENJe?preventivne mjere mentalnog zdravlja? strogi nadzor? policijsku državu?

ja nisam ekonomist pa da ponudim genijalno rješenje ili program makar imam puno svojih ideja al ko MENE pita?, samo mogu kao građanin protestirat protiv nepravde a u danim okolnostima i to je već nešto..mislim da bi u našoj zemlji protesti trebali odavno biti puno glasniji.

Autor: Vinslet_   |   06.05.2012. u 12:53   |   opcije


Moraš razlikovati neke stvari.
Prvo, postoje i agnostici - koji smatraju jednako blesavim i teiste i ateiste.
Drugo, vjera je jedno, Crkva je drugo. Poštujem ljude koji vjeruju, u što god da vjerovali. No prezirem parazitsko licemjerje kojim Crkva tlači ljudski rod dugim stoljećima.
Tko nije u stanju shvatiti razliku između vjerovanja u nešto i parazitskih organizacija koje to vjerovanje zloupotrebljavaju, jednostavno se s njime ni neda razgovarati.

Autor: Winetou   |   06.05.2012. u 12:55   |   opcije


ja sam za...i protiv. :))

Autor: amanecer   |   06.05.2012. u 13:00   |   opcije


Ok, Vinslet, ali ako sam protiv pedofilije, kaj s tim? Hoće li pedofilija prestati postojati? Ako sam protiv dilanja droge, hoće li sve to prestati postojati? Sjećam se da sam prije 20-tak godina, pri pojavi ecstasyja, čula kako u Nizozemskoj kad se organizira tako neki rave party ili techno, pripreme kola hitne pomoći da mogu odmah pomoći klincima koji se urokaju. To mi je bilo - užas! Dakle, oni podržavaju to, mislila sam. A nije, nego spašavaju što se spasiti da, jer jednostavno ne mogu spriječiti i iskorijeniti to zlo.

Po meni treba imati ideju što se želi. Želi li se pedofiliju srpati u neki okvir, pedofilima ponuditi nešto pa da žive klince puste na miru, ili tak... I naravno, pomoći im psihološki.. Jer, zabraniti ih ne možeš. Niti izbrisati sa zemlje..

Autor: Europica   |   06.05.2012. u 13:01   |   opcije


Winetou, neka svatko po svojoj želji vjeruje ili ne, ali nek pusti druge da vjeruju ili ne. Pitanje vjere je vrlo osobno pitanje. O samoj vjeri ću neki drugi zapis, ima tu puno toga..

Autor: Europica   |   06.05.2012. u 13:04   |   opcije


Europice, mislim da imaš pravo. Treba smisliti neki način da svi budu zadovoljni. Prilikom odgajanja djece shvatila sam da kažnjavanjem ne postižeš ništa. Motiv uvijek bolje djeluje od kazne. Mislim da je motiv ključ i pokretač svega.

Autor: amanecer   |   06.05.2012. u 13:05   |   opcije


Da, Amy, i ja sam skužila da od kažnjavanja ništa. Efekt je suprotan, samo daješ težinu onome što se ne smije. Ali da je lagano nalaziti motive i usmjeravati klince, nije.. Naravno, njima prihvatljive i bliske motive..

Autor: Europica   |   06.05.2012. u 13:06   |   opcije


Ful se slažem sa ovime o motivima... no postoje i stvari za koje se mora vrlo glasno biti PROTIV. Ne sjećam se tko je to rekao, no sjećam se rečenice - zlo pobjeđuje samo kad svi dobri okrenu glavu na drugu stranu.

Autor: Winetou   |   06.05.2012. u 13:09   |   opcije


ovo mi je preteška tema za danas..no..nekada je totalna sloboda jer kakti nešto ne moš zabranit još gora, ko u nizozemskoj koja mene uopće ne oduševljava sa svojom liberalnošću pa droga ono iskače iz konzervi...

mislim da je važno da postoje sankcije jer bi inače bilo puno gore, nisam za to da se one ukinu..
bi ti ukinula kazne za pedofile, ubojice? pustila bi da svatko radi što hoće pa bi bilo bolje?

no rješenje za ovo tvoje pitanje je kao i uvijek - znanje, učenje, najviše socijalno učenje..i rad na nekim duhovnim, moralnim vrijednostima. puno rada.

Autor: Vinslet_   |   06.05.2012. u 13:12   |   opcije


Tako je poglavico. Ali valjda se dobri osjećaju nemoćno pored tolikog zla. A osjećaj nemoći je jako, jako....mislim, jedan od najružnijih osjećaja.

Autor: amanecer   |   06.05.2012. u 13:12   |   opcije


Biti protiv a ne nuditi alternativu su stare anarhističke floskule temeljene na Trockom samo su danas upakirane u tzv. antiglobalistički pokret...

Autor: zg44   |   06.05.2012. u 13:15   |   opcije


Znam, amanecer. To više. Pojam zla nije nikakav nadri-filozofski niti religiozno-hipotetički - vrlo je stvaran, tu je oko nas, svaki dan (od već spomenute pedofilije nadalje). I umjesto da se o tome uzvišeno trkejla pišući dobro i zlo velikim slovima, čovjek treba zinuti. Djelovati. Spriječiti. Svatko u svojoj blizini. Od toga sve počinje.

Autor: Winetou   |   06.05.2012. u 13:16   |   opcije


Ozbiljna i opširna tema, a meni je ručak na stolu. :) Moram vas pozdravit.
Baj!

Autor: amanecer   |   06.05.2012. u 13:20   |   opcije


Na koncu, nije tu u pitanju nekakva imaginarna borba za dobrobit čovječanstva - nego se boriš za svoj vlastiti opstanak. Za svoja vlastita mjerila vrijednosti. Za one koji su ti dragi, štiteći ih.
Itekako treba reći protiv, o da.

A alternative se ne mogu nuditi deklarativno, nego se svojim vlastitim djelovanjem trebaju - pokazati.
Ako kao alternativu za močvaru ponudiš polje tratinčica, nitko neće mariti. No ako metar po metar počneš tu močvaru isušivati... to onda nekamo zaista i vodi.

Autor: Winetou   |   06.05.2012. u 13:23   |   opcije


vjerujem da europica pišući ovaj blog mislila na PROTIV ako se radi o nečemu što je mimo zakona, nego na ono što je po zakonu, a koje zakone, običaje ili praksu bi ljudi htjeli poromijeniti sa PROTIV, a ne nude alternativu.

I u pravu je. Ne možeš ništa promijeniti ako nemaš rješenje kako bi to drugačije trebalo izgledati.

Autor: pognioci   |   06.05.2012. u 13:26   |   opcije


zg44, ja sam protiv toga da se ti tako oblačiš kako se oblačiš
a kako bi se trebao oblačiti? ne znam
(vjerojatno ću svaki put prigovarati tvojoj odjeći, što god ti obukao)

Autor: pognioci   |   06.05.2012. u 13:30   |   opcije


al ako sam protiv tvoje odjeće, ako ti kažem što da obučeš
onda sam i odgovorna za to .

I u toj odgovornosti onih vječitih PROTIV bez alternative- je i cijela kvaka.

Autor: pognioci   |   06.05.2012. u 13:31   |   opcije


A možda ti samo hoćeš da je on - gol? :))))

Autor: Winetou   |   06.05.2012. u 13:33   |   opcije


možda? ali ako mu to ne kažem neće znati.
Ne želim biti odgovorna za njegovu šmrcavicu zbog golotinje :)

Autor: pognioci   |   06.05.2012. u 13:35   |   opcije


Pa gle, ako mu nakon 753. gunđanja na odjeću i samome ne sine što bi trebao, onda žalibože truda. :))

Autor: Winetou   |   06.05.2012. u 13:39   |   opcije


E, da, onaj tko ima rješenje taj je faca. Taj je vođa, u stanju je promijeniti svijet. A ne samo gunđati, pogotovo u birtiji. A to je odgovornost. Uspješni su oni koji znaju kamo trebaju ići, oni koji imaju smjer, i ne gube vrijeme i energiju 'biti protiv'. To mogu biti i globalne stvari, ali može biti i nešto za po doma.. E, to za po doma ima najveću vrijednost, to je tajna življenja

Autor: Europica   |   06.05.2012. u 13:41   |   opcije


Winetou, a zakaj bi taj kome prigovaraš trebao iščitati tvoje misli i pogoditi što bi tebe zadovoljilo? Meni je moj bivši često prigovarao, ali mi nije rekao - daj napravi ovo ili ono. Meni je pepuštao izbore, a onda je na njih gunđao. Ali nije bio lud da sam napravi neki potez i da se možebit izloži kritici.

Autor: Europica   |   06.05.2012. u 13:42   |   opcije


Indijanac, europicin blog je jako surov.

Okreni se oko sebe, koliko ljudi je svoj život razjebalo radi toga što su htjeli nešto više, a nisu ni sami znali što.
Poslije su se lupali po glavi.
Uostalom, ti vječni protiv iz ovog bloga- što god da je, što god da se napravi- ne valja.

Autor: pognioci   |   06.05.2012. u 13:42   |   opcije


(oprosti europica što te ponavljam, nisam čitala tvoje komentare, očito smo pisale u isto vrijeme)

Autor: pognioci   |   06.05.2012. u 13:44   |   opcije


Europica, to što si sad rekla - doslovno je citat istog onog što ja znadem ponekad reći ženama. :)
U prijevodu - da, točno tako.

Autor: Winetou   |   06.05.2012. u 13:45   |   opcije


Surov, nesurov, ja to vidim tako. Nije ni život bajka. Moje probleme nitko ne rješava osim mene, niti ikoga mogu okrivljavati zašto mi je kako mi je. Gledam oko sebe i promatram, pa vidim kako stvari stoje, tko ide, a tko stoji ili nazaduje.

Autor: Europica   |   06.05.2012. u 13:46   |   opcije


E, Winetou, onda znaš o čemu govorim. A hrpa ljudi kao da samo čeka da netko pogriješi pa da može reći - aha, fiulao si. A ne vide da taj koji radi i griješi, a onaj tko ništa ne poduzima niti ne može pogriješiti..

Autor: Europica   |   06.05.2012. u 13:48   |   opcije


Upravo tako. I u biti me najviše i iritira to nečinjenje ničeg jer upravo to smatram najgorom mogućom pogreškom.
No nisam sklon tvrditi koliko je tko time više ili manje u pravu. Samo velim - ja činim ovako, ne sviđa mi se što drugi čine onako, svakome njegovo.

Autor: Winetou   |   06.05.2012. u 13:51   |   opcije


Valjda svatko radi najbolje što zna i može. Ali to ne znači da ja trebam vući za više njih. Tko voli, nek izvoli.

Autor: Europica   |   06.05.2012. u 14:09   |   opcije


I kad gledam unatrag, bome je bolje kad si što ranije prepušten sam sebi i moraš se pobrinuti za opstanak.

Autor: Europica   |   06.05.2012. u 14:16   |   opcije


Zato i rekoh - početi oko sebe, svatko. Ritnuti u guzicu druge da i oni počnu isto. Tako se mijenja svijet, a ne nekakvim anti-globalističkim retardiranim floskulama koje blage veze sa stvarnošću nemaju.

Autor: Winetou   |   06.05.2012. u 14:17   |   opcije


Eh, kad je lakše ukazivati na probleme daleko od nas. I patiti nad gladnima u Africi, a doma maltretirati ukućane istovremeno. Ajd, malo pretjerujem, ali najviše se zla napravi najbližima...

Autor: Europica   |   06.05.2012. u 14:18   |   opcije


Nažalost, sasvim točno. :(

Btw, pred nekih 6-7 godina je bio nekakav radikalni antiglobalistički protest u Chicagu, pizdili su na sve, od multinacionalki do lanaca fastfooda.
Dva dana kasnije, lokalni Starbucks je objavio da mu je prodaja kave taj dan bila porasla trostruko. I zahvalio se. :))))))

Autor: Winetou   |   06.05.2012. u 14:28   |   opcije


Hahha, dobar primjer :) Evo, našla sam na internetu tekstić koji govori baš onak kak i ja mislim... Kako se konstruktivno pobuniti, s punom odgovornošću.

Autor: Europica   |   06.05.2012. u 14:35   |   opcije


Dodaj komentar