JUTREKO!

30.09.2015. u 8:13   |   Prijavi nepoćudni blog   |   Dodaj komentar

Štrajk prosvjetara...? Hm. Otišla sam iz državnog školstva još davne 1994. (ili '93.?) da se spasim te pokore.

Autor: vegavega8   |   30.09.2015. u 9:01   |   opcije


I onda mi se činilo da se štrajka iz pogrešnih razloga i na pogrešan način, a koliko vidim, ni danas nije ništa drugačije. Štoviše, stalno isti profesionalni sindikalisti na čelu.

Autor: vegavega8   |   30.09.2015. u 9:02   |   opcije


Moja zadnja šk. godina u državnom školstvu bila je obilježena ratom, razredima koji su brojali čak i 50-ak učenika, raznih razina predznanja, iz raznoraznih škola i država (BiH, npr.), a škola je trebala pružati "čuvanje" i, koliko može, obrazovanje.

Autor: vegavega8   |   30.09.2015. u 9:04   |   opcije


Po meni, tada je zbilja trebalo iskazati zahvalnost što svakog mjeseca primimo plaćicu (jest da je bila cca 150-200 maraka), a štrajkati zato jer su nas pretvorili u dadilje, jer se dopustilo odljev ljudi u UNPROFOR i slične organizacije, što "nastavu" drže nekvalificirani ljudi (npr. studenti 2. i 3. godine)...

Autor: vegavega8   |   30.09.2015. u 9:06   |   opcije


Trebalo je štrajkati i zato što dio prosvjetara, i to jako osjetan, svoje frustracije iskaljuje na već itekako traumatiziranoj djeci. A kako? Omalovažavanje, neodržavanjem nastave nego ćaskanjem o svojim problemima i/ili svojoj djeci, npr., rigidnim ustrajanjem na neprimjenjljivim (mirnodopskim) kriterijima ocjenjivanja... Sve je to bio živi užas! A mi dva-tri dana štrajkamo, dva-tri dana odrađujemo. Klinci skup s nama. Normalno da su bili nemogući. I mi smo bili nemogući.

Autor: vegavega8   |   30.09.2015. u 9:08   |   opcije


E, onda je došla pretvorba, izdavačku djelatnost su preuzeli bivši akviziteri, štoćereć - trgovci, pa se krenulo maltrati sve po redu novim udžbenicima i tzv. "novim programima" svake ili svake druge godine. Pride malo dodatne zarade nastavnicima koji izaberu ovaj, a ne onaj udžbenik, a sve je to sitna lova, za sitne duše, usitnjene još i više totalnim nemarom i neodržavanjem struke. Uostalom, ono malo stručne naobrazbe što se moglo dobiti (koliko je meni poznato, ja više nisam bila u tome) dobilo se baš od tih trgovaca i za te trgovce.

Autor: vegavega8   |   30.09.2015. u 9:11   |   opcije


Da, zaboravila sam jednu konstantu sustava: nemogućnost davanja otkaza. Ono, moraš prebiti učenika, pronevjeriti lovu, uništiti školsku opremu i pride počiniti bar još jedno teško kazneno djelo da te maknu, i to kao "tehnološki višak", štoćereć, ideš u neku drugu školu.

Autor: vegavega8   |   30.09.2015. u 9:12   |   opcije


:)

dobar jutar.

Autor: ANERAK   |   30.09.2015. u 9:14   |   opcije


Ozbiljne reforme programa, npr. smanjivanje količine građe u korist razvijanja vještina primjene građe i njezine kritičke prosudbe, ukidanje manje važnih i/ili nepotrebnih sadržaja, sažimanje nastave na skupnu + individualnu (tzv. tutorsku), modularnost... Sve to padne u vodu jer bi podrazumijevalo nekoliko grdnih neugodnosti: otkaze, temeljnu literaturu koja traje (dakle, manje zarade za izdavača), a navodno se nema ni prostornih i infrastrukturalnih mogućnosti, pa zato djeca i nastavnici rade u šihtama, kao tvornički radnici.

Autor: vegavega8   |   30.09.2015. u 9:16   |   opcije


Bok, Ane! :-))

Autor: vegavega8   |   30.09.2015. u 9:17   |   opcije


ne sjećam se da je faks na kojem sam radila u to ratno doba štrajkao..ono..neodržavanjem nastave ili ispita. Članovi sindikata dobili su plastificirane broš-kartice na kojima je pisalo "ja sam u štrajku" ili nešto slično tome. I pridružili smo se ovorci štrajkača na nekih 2 sata kad su išli na Markov trg.

Autor: ANERAK   |   30.09.2015. u 9:18   |   opcije


Mi smo, blogme, sjedili u zbornici i dosađivali se.

Autor: vegavega8   |   30.09.2015. u 9:20   |   opcije


Nego, da nastavim s ovom prethodnom mišlju, o obujmu gradiva: priča mi frendica kak je dijete njenih poznatih prešlo iz privatne u državnu gimnaziju i "jedva je nekako nadoknadila gradivo". Normalno, velim ja, kad ovi prijeđu npr. cijelu antiku za mjesec dana, a ovi iz privatne škole to rade cijelu godinu i pride uprilče igrokaz da pokažu kako su je shvatili. Dakle, državne škole naprave veću količinu, a kvaliteta...? Ne tvrdim da je u svakoj privatnoj školi bolja, ali ima realne šanse biti bolja, ali tek kad više i visoko školstvo prestanu biti feudralna prćija odavno ustoličenih emeritusa i njihovih potomaka, tj. kad kriteriji za upis postanu kvaliteta znanja, a ne kvantiteta podataka kojima potencijalni brucoši raspolažu.

Autor: vegavega8   |   30.09.2015. u 9:24   |   opcije


*upriliče

Autor: vegavega8   |   30.09.2015. u 9:24   |   opcije


oštećeni su učenici. Ne zato kaj budu to skup s nastavnicima morali odrađivati, nego gubi se vjerodostojnost, dignitet. Ne znam kak bi to riječima izrekla..ali slično situaciji kad čuješ da liječnici štrajkaju

Autor: ANERAK   |   30.09.2015. u 9:25   |   opcije


Što se tiče papirologije, koliko vidim na primjeru svojih kolegica iz državnog školstva, svodi se na prepisivanje: kolegica koja predaje program u npr. 6. razredu posudi teku s pripremama od kolegice koja je to predavala lani, kao i radne listiće i kajtigajaznam kaj, to fino prepiše i sve 5. Naravno, onda te kolegice moraju imati isti udžbenik, ako nemaju, traži se dalje.

Autor: vegavega8   |   30.09.2015. u 9:27   |   opcije


I mi imamo papirologiju, ali i mogućnost da npr. svoje planove ne realiziramo: imaš izlazni izvještaj i fino napišeš "nije išlo" i zašto nije išlo, te imaš li neki prijedlog što promijeniti tak da bude realnije i da ide.

Autor: vegavega8   |   30.09.2015. u 9:28   |   opcije


Ma gle, Ane, nitko od ovih koji njurdaju protiv nastavnika ne bi izdržao 10 dana u tom poslu, a većina bi urlajući izjurila iz učionice već prvog. To JEST težak posao. Uostalom, sve ovo što se nastavnicima prigovara: ferije, kraći sati - pa nije to iz zablude i altruizma, nego zato jer NJIHOVA VLASTITA DJECA ne bi izdržala drugačiji tempo.

Doduše, ferije je predugo, baš za tu djecu, ne za nastavnike, koji se fakat ne luftaju 2 mjeseca kak svi misle, nego kao i sav drugi radni narod, ljeti oko 3 tjedna, i onda zimi još 10-ak dana, s time da nema biranja kad buš na ferije i slobodnih dana za ovo-ono, kao ni placa, zubara ili Iskrice pod radnim vremenom. Meni se čini da bi trimestri bili učinkovitiji i fakat mi nije jasno zašto se to ne provede, jer za to ne treba ni otkaza, ni infrastrukture, ni dodatne love.

Autor: vegavega8   |   30.09.2015. u 9:33   |   opcije


ne znam zakaj se čude terminu štrajka. kaj, trebali bi štrajkati ljeti? :P
cilj opravdava sredstva, uvijek. ili gotovo uvijek.

a zakaj štrajkaju? znaju oni!

mi kao ljudi imamo jednu ružnu crtu - nećemo podržati baš nikoga, ako nemamo osobnog interesa. šteta. jer i kad naš interes bude bio, ako bude bio, upitan, isto će nam se dogoditi

Autor: meija   |   30.09.2015. u 9:37   |   opcije


Evo, ja danas pišem silabuse i izvedbene planove. I mijenjam ih, jer sam nekaj skužila tijekom prošle ak. godine. Točnije, već sam tijekom prošle ak. godine radila drugačije, jer realizacija silabusa nije cilj sam po sebi, cilj je da učenik tj. student usvoji određene vještine. Kad radiš neki program prvi put, radiš naslijepo, tek u trećoj-četvrtoj izvedbi možeš imati konkretnih spoznaja o tome je li nešto išlo teško ili uopće nije išlo zbog sistemske pogreške ili jednostavno zbog kvalitete predznanja i/ili motiviranosti studenata. U svakom slučaju, neprestano nešto prilagođavaš. To državno školstvo nema. I većini državnih nastavnika se to ne da.

Autor: vegavega8   |   30.09.2015. u 9:37   |   opcije


samo, kolko sam ja shvatila, sindikat prosvjetnih radnika ne štrajka jer traži reformu školstva, o kojoj ti pričaš i koju bi, prema ovome što si napisala, trebalo provest, nego povećanje plaća.
Ne kažem da nisu u pravu. Samo da je sindikat mogao štrajkat i tražit to u vrijeme kad nema nastavnih obaveza.

Autor: ANERAK   |   30.09.2015. u 9:37   |   opcije


ane, štrajka se onda kad je izgledno lakše ostvarivanje zahtjeva
a početak godine, jesenske depre, pa još parlamentarni izbori blizu..di ćeš bolje?

(ak se ne varam, rečeno im je - ljudi strpite se, kad bu bilo love, bit će i za vas. sad ispada da ima za druge,a ne za njih. ustalom, prče se porastom BDP-a, izalskom iz recesije (zadnja 3 kvartala), pa nek održe riječ koju su dali)

Autor: meija   |   30.09.2015. u 9:41   |   opcije


A gle, meija, da bih nešto podržala trebala bih i JA shvaćati zašto se događa. Upravo pišem kak ja to vidim, tj. da ne shvaćam. Jel to zbilja zbog 4% povišice, svima? Mislim da je to pogrešan razlog. I nabrajam razloge koje bih JA smatrala ispravnima.

Autor: vegavega8   |   30.09.2015. u 9:41   |   opcije


da, meija, trebali bi štrajkati ljeti. Ako je štrajk zbog plaće u pitanju. Onda kad su oradili sve (ovako ili onako), dakle kad su svoje radne obaveze ispunili.

Da je reforma školstva u pitanju, štrajk bi bio super u vrijeme kad počinje nastava. Odbijaju raditi na ovakav, neučinkovit način i traže promjenu.

to bi meni bilo logično.

Ja podržavam štrajk i njihove zajhtjeve i bez obzira na sve kaj je vega napisala, smatram da su potplaćeni. Oni su ti koji stvaraju novu generaciju znanstvenika, gospodarstvenika, liječnika, učitelja, radnika..itd..

Autor: ANERAK   |   30.09.2015. u 9:42   |   opcije


samo mi je tajming sumnjiv.

Autor: ANERAK   |   30.09.2015. u 9:42   |   opcije


možda i nije toliko lova bitna, nego stvar principa i pokazivanja ozbiljnosti ako se nešto preliminarno dogovori. a dogovoreno je da će se riješiti pitanje plaća kad bu bilo love

Autor: meija   |   30.09.2015. u 9:43   |   opcije


ane, čitaj gore....prosvjetari imaju, po statističkim pokazateljima, razloga tražiti poštivanje dogovora. sad. ne ljetos.

Autor: meija   |   30.09.2015. u 9:44   |   opcije


ljetos? je, moš misliti kak bi bio učinkovit :)
ekipa na godišnjem, po medijima nema niš zanimljivo i ovo njihovo bi ugurali između dva dupeta snimljena na jednoj od plaža :P
tajming za štrajk treba znati pogoditi.

Autor: meija   |   30.09.2015. u 9:47   |   opcije


meija, kakvu to ozbiljnost pokazuje nastavno osoblje štrajkajući na početku školske godine ? Pa niske su plaće primali i u vrijeme kad nije bilo nastave :)) I dan prije nego na čelo države dolazi tehnička vlada koja ne može donositi odluke

meni je to neozbiljnost.

zajebancija.

ispadaju neradnici.

Autor: ANERAK   |   30.09.2015. u 9:51   |   opcije


meija, čitala ja gore ili ne, mislim jednako kak sam napisala :)

prije mjesec dana su mogli štrajkati.

svi mi koji smo bili vezani na porast BDP-a (eto meni su isplatili razliku do zakonske visine jubilarne nagrade zbog toga), naš sindikat je zatražio poštivanje tog aneksa kolektivnog ugovora prije tri mjeseca, a rješenje sam primila prije mjesec dana. Dakle, trebalo se tražiti prije.

Autor: ANERAK   |   30.09.2015. u 9:56   |   opcije


a daj..kaj trebali su tražiti retrogradno rješavanje problema? :P
ane, za sve poslovno treba znati na koji način i kad pregovarati. početak školske godine je primjeren za postavljanje novih pravila.

neozbiljnost? nikako, nego samo dobro pogođeno vrijeme kad se može nekaj napraviti

Autor: meija   |   30.09.2015. u 9:56   |   opcije


Činjenica je da prosvjetari, nažalost, uvijek rade veliki cirkus za male ciljeve. I zato ispadaju žicari, neradnici, stoka sitnog zuba. A tajming fakat nije pogođen, jer NEMAJU podrške. Ispadaju samo predgrupa za izborne nastupe. I fakat bi im bilo bolje da su se uslikali pored neke osunčane gole guzice. Da su, npr., prosjedili komad ljeta u zbornicama, revoltirani, dok se ovi-oni sunčaju na plaži i ispadaju iz jahti.

Autor: vegavega8   |   30.09.2015. u 9:56   |   opcije


kaj je delal njihov sindikat?

naš sindikat je odradil kak treba.

po ljeti. :)

Autor: ANERAK   |   30.09.2015. u 9:56   |   opcije


a da si čitala, skužila bih da sam se nadovezala na obećanje koje su dobili...pa sad, kad nam je tako super, cvate industrija, izvoz, BDP u pozitivi, turistička sezona najbolja do sad, ima love za zdravstveni sektor, za penziće, vaučeri se dijele...pa neka i prosvjetari dođu na red i dobiju ono kaj su dogovorili prilikom zadnjih pregovora

Autor: meija   |   30.09.2015. u 9:58   |   opcije


složila bi se s tobom meija da se štrajka zbog reforme školstva.

al zbog propusta njihovog sindikata, nemrem se složiti da je tajming pogođen.

Autor: ANERAK   |   30.09.2015. u 9:58   |   opcije


ane, ali vi nemate instrumente za štrajk. kaj bu se dogodilo da ..... štrajkate? niš bitnoga, kaj ne, za širu društvenu zajednicu?
kak ne kužiš, miša mu? :)

Autor: meija   |   30.09.2015. u 10:00   |   opcije


meija, ti očito ne čitaš kaj ja pišem. Ili ne želiš shvatiti kaj sam napisala.

ne radi se o obećanju, nego o provedbi aneksa kolektivnog ugovora. Postoje procedure oko toga. Lako vladajući zaborave provedbu koja im idiz džepa, ako ih ne podsjetiš na vrijeme.

meni ovo liči na namjeru. s obje strane.

Autor: ANERAK   |   30.09.2015. u 10:01   |   opcije


Da se razmemo, i ja smatram sramotnim što visokoobrazovan nastavnik ima istu ili manju plaću nego ZET-ov tramvajac; i smatram da TREBAJU imati primanja primjerena važnosti njihove djelatnosti. Štoćereć, ne veća, nego VELIKA. Tak da fakat žive od svoje plaće, a ne od fuša, i da im još preostane za malo štednje ili luksuziranja.

Autor: vegavega8   |   30.09.2015. u 10:01   |   opcije


meija, pričaš gluposti.

Autor: ANERAK   |   30.09.2015. u 10:02   |   opcije


kakav propust? dogovor je bio da će se riješiti pitanja plaća kad bu bilo love. alooooo!
uopće ne ulazim u opravdanost štrajka (iako jesu potplaćeni), ali jebemu, ako su se nekaj dogovorili, stišali strasti u kahlici nakon prve ture pregovora, pa ispoštuj to!
lako je raditi od jezika lopatu!

Autor: meija   |   30.09.2015. u 10:02   |   opcije


ane, pričaš ti gluposti :)
oćemo ovak nastaviti? :P

znam proceduru pregovaranja jer i sama sam u pregovorima za novi kolektivni ugovor. tak da ti to ne drži vodu....

Autor: meija   |   30.09.2015. u 10:03   |   opcije


Ja ne znam proceduru. I ne znam je li taj dogovor negdje napismeno zabilježen.

Autor: vegavega8   |   30.09.2015. u 10:06   |   opcije


možemo ovak nastaviti.

pričaš bedastoće.

Autor: ANERAK   |   30.09.2015. u 10:07   |   opcije


znaš li da su odbijeni za nastavak pregovora u kolovozu, ane?
ha, kaj ćeš sad kao kontra argument? :P

Autor: meija   |   30.09.2015. u 10:07   |   opcije


vv, sad kaj je raspušten Sabor, izvlače se da su samo tehnička vlada i da ne mogu pravno više niš
mogli su ranije, pa nisu

ponavljam, ako je lova u pitanju, ako su prije 3 godine obećali, javno, da su prosvjetari prvi na redu za korekciju plaća, ako Grčić trkelja kak nam je super, ako kažu da imamo/imaju 3 milijarde kn u proračunu više od planiranog...di je zapelo?

Autor: meija   |   30.09.2015. u 10:10   |   opcije


vegs, je..zabilježen je Aneksom kolektivnom ugovoru. Kao što je isplata do pune vrijednosti jubilarne nagrade zabilježena aneksom kolektivnom ugovoru za drževne službenike i namještenike. Kada porast BDP-a bude bilježen uzastopno tri kvartala.

Poras je zabilježen, sindikati su od vlade trebali zatražiti ispunjavanje anaksa kolektivnog ugovora.

Sindikat državnih službenika je to učinio, i nama je razlika isplaćena, a sindikat prosvjetnih radnika (ne znam kak se sad zove), očito nije, jer njima nisu povećali plaće..i sad štrajk !

Autor: ANERAK   |   30.09.2015. u 10:11   |   opcije


Pa onda školsku godinu nije trebalo ni započeti, hebga. Ja sam za to da se izbore za bolja primanja, jer automatski će se to reflektirati i na plaće u privatnom sektoru. Jer, bude li podjednako isplativo raditi i u jednom, i u drugom, oba će se morati potruditi privući najkvalitetnije nastavnike. Ovak ni mi ne dobijemo onoliko koliko bismo vjerojatno mogli dobiti, osobito ako smo struke koja se ne traži izvan prosvjete. Međutim, ti prosvjetarski štrajkovi se uvijek svedu na neku siću i samo odgađaju rješavanje sustavnih nepravdi unutar samog sistema.

Autor: vegavega8   |   30.09.2015. u 10:12   |   opcije


uostalom, predsjednik vlade im je rekao da će biti provedeno nakon izbora, jer sad ne može ništ učinit..tehnička vlada nema te ovlasti.

Autor: ANERAK   |   30.09.2015. u 10:13   |   opcije


i još nekaj, to da su tehnička vlada, kenjaju, jer nisu. a nisu sve do trenutka dok se ne raspiše termin izbora
ovo samo koliko ne žele pregovarati i bilo kaj dogovoriti.

i tak...to bi bilo to s moje strane, o glupostima, bedastoćama i inim varijantama


idem off...nastavak drugom prilikom, na drugu temu..mah :)

Autor: meija   |   30.09.2015. u 10:14   |   opcije


moram i ja off

cmok !

Autor: ANERAK   |   30.09.2015. u 10:17   |   opcije


Je, moram i ja odraditi svoj posao. Mi ne štrajkamo! ;-)

Autor: vegavega8   |   30.09.2015. u 10:18   |   opcije


Ispadaju razmaženi i komotni. Prof. matematike u našoj školi je izbjeglica iz susjedstva sa stanom u školskoj zgradi i štrajka ( siguran sam ) a zbog toga što mu nisu kupili ( škola ) novi laptop. Bilo je to u dnevnim novinama, njegov članak da djeca imaju sofistriciraniju tehniku od njegove ( kupi si nešto čovječe, imaš plaću! )

Autor: MedoDebeli   |   30.09.2015. u 10:25   |   opcije


Tamo gdje država kiksa, kiksa do balčaka a na drugim mjestima traže i dobivaju oblizeke... (to ja iz perspektive realnog i skromnog umirovljenika )

Autor: MedoDebeli   |   30.09.2015. u 10:27   |   opcije


Dodaj komentar